Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:15:01 GMT

توپ برق ۷۶ ساله شیراز به چرخش در آمد 

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۴۵۴۹

توپ برق ۷۶ ساله شیراز به چرخش در آمد 

به گزارش خبرنگار ایرنا، درسال ۱۳۲۵ عده‌ای از جوانان ورزش‌دوست شیرازی که در کارخانه چراغ‌برق شیراز کار می‌کردند،با همت ابراهیم نعمت‌اللهی یک تیم فوتبال را تشکیل دادند که با موافقت مدیرعامل وقت شرکت برق منطقه ای فارس تحت پوشش این شرکت در آمد و قدیمی ترین باشگاه ورزشی ایران پیش از باشگاه دوچرخه سواران ( تاج ) تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کسب عنوان بهترین تیم شهرستانی در جام تخت جمشید (۱۳۵۶) شرکت در جام دیوار بزرگ چین و کسب مقام سوم، حضوردر دو فینال جام حذفی وکسب مقام قهرمانی که منجر به شرکت در مسابقات جام باشگا ه های آسیا شد، داشتن چندین ملی پوش در رده های مختلف سنی، کاپیتانی غلام پیروانی مدافع این تیم در تیم ملی جوانان ایران و کسب چندین مقام قهرمانی در رده های مختلف سنی درکشور در ویترین افتخارات این باشگاه ۷۶ ساله دیده می شود.
چرا برق شیراز خاموش شد که بخواهد دوباره روشن شود
  نارنجی پوشان شیرازی در سال ۱۳۷۸ دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند و پس از شکل گیری لیگ برتر و حضور موفق درهشت دوره سرانجام در سا ل ۱۳۸۸ پس از هفته ها صدرنشینی در لیگ برتر با تغییر چهار مربی و با مدیریت  عبدالرسول فلاح مدیر عامل کنونی تیم فجر شهید سپاسی  به دسته اول سقوط کرد تا صدای خرد شدن این باشگاه قدیمی شنیده شود.

 

پیروانی :روزی به یاد ماندنی برای برقی ها 


با  خاموش شدن برق تمام موسپیدان این باشگاه که افتخارات زیادی کسب کرده بودند به بوته فراموشی سپرده شدند.
خبر خوش ، احیا برق شیراز 

۲۳ فروردین  ماه ۱۴۰۱  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا  با بیان اینکه تیم برق شیراز به مالک جدید واگذار شد، اعلام کرد: سرمایه‌گذار جدید این تیم مشخص و تیم برق به مدیریت جدید تحویل داده شده است.
اسماعیل محبی پور اضافه کرد:‌ در نشست هماهنگی علاوه بر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان  استان فارس، نماینده شرکت برق منطقه ای فارس هم حضور داشت از آنجا که نام این تیم برق است مقرر شد مسیری طی کنیم تا از پشتیبانی های مجموعه دولتی برق استفاده شود و ورزشگاه این باشگاه با همکاری شهرداری شیراز  دوباره احیا شود.
موج شادی  در دل هواداران برق 
با اعلام احیا شدن تیم برق شیراز موجی از شادی در دل هواداران این تیم ریشه دار به وجود آمد تا انها با واگذاری کارشناسی دقیق تر دوباره شاهد حضور تیم برق شیراز در سطح اول فوتبال کشور و حتی  شاهد حضور دوباره تیم محبوبشان در جام باشگاه های آسیا باشند.
زمان موعود فرا رسید 
روز پنجشنبه ۵ خرداد ماه در باشگاه برق شیراز شور و هیجانی بر پا شد و  با حضور پر شور پیشکسوتانٰ، مسئولان وزارت نیرو و برق منطقه ای فارس با دیداری بین دو تیم پیشکسوتان برق و کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس توپ این باشگاه قدیمی به چرخش در آمد و درهای ورزشگاه باز شد.  
 

مدیر عامل برق منطقه ای : فرایند معیوب گذشته تکرار نخواهد شد 

اتفاق میمون و مبارک  
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه  بازگشایی مجموعه ورزشی برق شیراز در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد اتفاق بسیار میمون، مبارک و شیرینی با  احیا شدن مجدد برق شیراز هستیمٰ، تیمی که  ۷۶ سال مایه افتخارات زیادی بود و از این تیم بازیکنان بسیاری  به تیم ملی راه پیدا کردند، اکنون شاهد حضور پیشکسوتان و ملی پوشان اسبق هستیم.
یدالله حقیقی ادامه داد: با وقاق و همدلی که بین ارکان استان اهم از نمایندگان مجلس، استاندارفارس، شهرداری و اداره کار ایجاد شد،این اتفاق رخ داد و امیدوارم استمرار داشته باشد و شاهد حضور پررنگ تیم مقتدر برق شیراز در عرصه های مختلف ورزش کشور باشیم.
وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی این باشگاه که دارای سالن های مختلف، زمین چمن  استخرسرپوشیده و ..است امیدواریم با مدیریت جدید تیم برق بتوانیم شاهد حضور جوانان و ورزشکاران باشیم که  رشد و ترقی ورزش را به دنبال داشته باشد.
فرایند معیوب گذشته دیگر تکرار نخواهد شد 
حقیقی بیان داشت: مجموعه ورزشی برق شیراز متعلق به شرکت برق منطقه ای فارس است و به زودی مدیریت جدید در این مجموعه که بخش خصوصی است مشغول به کارخواهدشد و فرایند معیوب گذشته دیگر تکرار نخواهد شد و با مدیریت جدید که مورد حمایت دستگاه های نظارتی و مسئولان ارشد استان است،شاهد ارتقای مجموعه باشیم.
روز خوبی برای ورزش فارس رقم خورد
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه بازگشایی این باشگاه هم گفت:امروز پنجشنبه پنجم خرداد، روز خوبی برای ورزش فارس به ویژه فوتبال است، امیدوارم این مسئله مهم به کام مردم شیرین شود.
اسماعیل محبی پور ادامه داد: همانگونه که اطلاع دارید باشگاه برق یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین باشگاه های استان فارس و حتی کشور است که در جهت نشاط و شادمانی جامعه به خصوص نزد جوانان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار است و نمی توان آن چشم پوشی کرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس اضافه کرد:  اراده مجموعه دولت و در راس آن استاندار فارس این بود که تلاش شود این باشگاه احیا و به نقطه اوج برسد و با محوریت شرکت برق منطقه ای فارس مسیر حرکتی خورا طی کند و امیدواریم تیم های برق، فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز فضای نشاط و رقابت سالم را به نتیجه برسانند تا جوانان و نوجوانان بهره مندشوند وامروز طلوع جدید باشگاه برق شیراز خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی : مشکل اساسی فوتبال فارس مدیریت است  

این مقام مسئول با اظهار اینکه هدف مجموعه دولت پشیتبانی  از تیم برق شیراز بوده است ٰ‌گفت :‌ فضای مثبت و رو به جلو آغاز شده است واینکه مالک جدید بخواهد در چه رده ای از مسابقات فوتبال شرکت کند آنها باید پاسخگو باشند.
محبی پور با اشاره قانون عدم کمک های دولتی به تیم های حرفه ای تاکید کرد:‌ به  موجب تبصره بند «ب» ماده ۱۳ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۸۸ پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع شده است و از همه مهمتر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی مصوب سال ۱۳۹۴، مفاد تبصره مذکور عینا و با شدت بیشتری مورد تنفیذ قرار گرفته است.
 مشکل اساسی فوتبال فارس، مدیریت  

وی اضافه کرد: دو مشکل اساسی باشگاه های فارس دارند ابتدا اینکه انها نباید متکی به بودجه های دولتی باشند زیرا محدودیت دارد و دوم اینکه فوتبال فارس مشکل مدیریتی دارد و اجازه نخواهیم داد باشگاه برق متکی به دولت باشد اما همچنان پشتیبان خواهیم بود و از بعد معنوی همین هم افزایی دولت با دستگاه هاست که امروز دوباره شاهد احیا باشگاه با قدمت برق شیراز هستیم.     

ورزش فارس با تیم برق شیراز شناخته شده است 
همچنین در حاشیه این مراسم مدیرعامل و بازیکن اسبق برق شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: ورزش فارس با تیم  برق شیرازدر داخل و خارج کشورشناخته شده است که متاسفانه چند سالی است که دچار نوسان شده است.
خلیل صالحی ادامه داد: اینکه امروز دوباره این باشگاه پرافتخار احیا شده است این خواسته پیشکسوتان و علاقه مندان به این تیم مردمی است که جای تقدیر دارد. 
 

صالحی : ورزش فارس با تیم برق شیراز شناخته شده است 

چه کسانی قرار است این باشگاه را سرپا کنند؟
وی تاکید کرد:‌ باید دید چه کسانی و با چه تجربیاتی قرار است این باشگاه را سرپا کنند زیرا کارهای بزرگ باید به ادم های بزرگ سپرده شود اما اگر این کار بزرگ به افراد کوچک داده شود اطمینان داشته باشید از بین می رود.
وی با بیان اینکه این کار باید طی چند سال گذشته انجام می شد، افزود : مسئولان استان و ورزش باید زودتر وارد این قضیه مهم می شدند و حال اینکه مسئولان استان  آستین همت را بالا را زده اند تا این تیم دوباره به گذشته پرافتخارش باز گرددخبر خوبی برای علاقه مندان این تیم است.
صالحی بیان داشت: اگر نگاهی به تاریخ این باشگاه داشته باشیم می بینیم با کمترین امکانات مالی و جانبی بهترین نتایج گرفته است، امیدواریم  مسئولان  هم مانند استان های دیگر کمک کنند تا دیگر تجربه تلخ گذشته تکرار نشود.
وی گفت :‌برق دهه ۷۰ بهترین نتایج را گرفته است  که این مر موجب شادی و نشاط در جامعه و در نزد جوانان شد و ناهنجاری اجتماعی هم از بین رفت.

روزی به یاد ماندنی برای برقی ها

کاپیتان اسبق برق شیراز و پیشکسوت فوتبال فارس هم به خبرنگار ایرنا گفت:  امروز روز خوبی برای ماستٰ،  روزی به یاد ماندنی برای برق که یک نهال تنومند بود و آن را بریدند.
غلامحسین پیروانی ادامه داد:‌ در فوتبال ایران هیچ تیمی حرفه ای نیست و از بودجه های دولتی استفاده می کنند اما تنها تیمی که لطمه خورد آن هم تیم با افتخار برق شیراز بود.
وی گفت : زمانی که خلیل صالحی مدیر عامل این باشگاه بود قهرمان و نایب قهرمان ایران شدیم و در جام باشگاه های آسیا شرکت کردیم اما اگر افراد خدا ترس و عاشق، نه کاسب بر مسند باشگاه برق قرار گیرند می توانیم شاهد اوج گیری آن باشیم با این حال از مسئولان استان تشکر داریم که شرایطی فراهم کردند تا دوباره پیشکسوتان این باشگاه به یاد دوران گذشته فوتبال بازی کنند.
برق را متعلق به خودمان می دانیم 
مسئول ورزش شرکت برق منطقه ای فارس هم گفت:‌ برق را متعلق به خودمان می دانیم برای همین هم با همت مسولان استان بفکراحیا دو باره این باشگاه بزرگ افتادیم.
محمد امین شرقی ادامه داد:‌ اذعان داریم در واگذاری گذشته تجربه خوبی کسب نکردیم و باید مواظب باشیم که دیگر تکرار نشود و اینکه تشخیص داده شود چه فردی شایستگی مدیریت این باشگاه را دارد بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است و شرکت برق منطقه ای فارس هم با طی کردن مراحل قانونی با سرمایه گذار جدید قرار داد خواهد بست.       
از ظرفیت واحد های تولیدی فارس برای ورزش استفاده خواهیم کرد
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس هم در این مراسم گفت:‌ طرح تعاونی تولیدی با سهامدار شدن مردم را به صحن مجلس برده ایم که استان ها بتوانند از آن بهره مند شوند اما اگر این طرح به تصویب نرسد مانند استان های خوزستان، اصفهان و ...باز هم از ظرفیت های استان فارس برای کارهای فرهنگی و ورزشی استفاده خواهیم کرد.   
جعفر قادری ادامه داد: امروز شاهد راه افتادن بسیاری کارخانه ها در فارس هستیم و از این ظرفیت برای حامی(اسپانسر) ورزش استفاده خواهیم کرد تا شاهد حضور تیم های مختلف ورزشی فارس در لیگ های کشور باشیم.

عنوان

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس استانداری فارس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس وزارت نیرو شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس استانداری فارس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس شرکت برق منطقه ای فارس استانداری فارس اداره کل ورزش و جوانان استان فارس وزارت نیرو شهرداری شیراز شرکت برق منطقه ای فارس تیم برق شیراز برق شیراز فوتبال فارس مدیریت جدید استان فارس باشگاه برق ورزش فارس شاهد حضور فارس هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی و برندی جهانی در این عرصه محسوب می‌شود و از این‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطا شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.

مریم جلالی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند، گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است