Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: جریان های فکری و عقیدتی در جهان اسلام با حمایت سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای غربی و بعضا برخی از کشورهای منطقه در حال برنامه ریزی های طولانی مدت با اهداف بلندمدت هستند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: این تلاش ها با چندین هدف خاص و ویژه صورت می گیرد که اولین و مهمترین هدف تقویت ارکان رژیم جعلی اسرائیل در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تضعیف وحدت کشورها و امت اسلام دومین برنامه شوم استکبار در بین مسلمین است، تاکید کرد: وحدت مسلمین کابوس بزرگ کشورهای غربی و مستکبر است به گونه ای که تحقق وحدت در جهان اسلام برای آنان یعنی پایان دوران سیطره بر ممالک اسلامی.

ماموستا شیخی با تاکید بر اینکه امروز جریان های فکری منحرف به صورت بسیار ظرفیت و نامحسوس در جامعه اسلامی در حال رشد هستند، اذعان داشت: جریان های وابسته به کشورهای متخاصم به صورت پنهان و با استفاده از عناصر فریب خورده داخلی و خارجی به دنبال ایجاد یک فضای چندبعدی در بین ملت های اسلامی به ویژه کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: اولین مکانی که این افکار برای نفوذ خود مدنظر گرفته اند، مدارس علوم دینی اهل سنت و شیعیان است، زیرا نفوذ این جریانات منحط باعث ایجاد دودستگی بین علما و طلاب شیعه و سنی می شود.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: یکی شدن سنی و شیعه توان و جایگاه واقعی جهان اسلام را به همگان نشان می دهد و از سوی دیگر این وحدت و انسجام باعث قطع شدن دست استکبار از غارت ثروت های مسلمین می شود، بنابراین برای مبارزه با این جریانات منحرف که با اهداف استکباری در جهان اسلام زیست می کنند باید بر بصیرت و بینش خود بیفزاییم.

ماموستا شیخی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ترویج و حمایت همه جانبه از جریان و تفکر سلفی و تکفیری توسط دشمنان یکی از خطرناک ترین مشکلات حال حاضر جهان اسلام است.

وی ادامه داد: زمانی که جریان تکفیر در شریان عقیدتی و فرهنگی مسلمین جای خود را باز کند، آن زمان باید منتظر بدترین اتفاقات برای جهان اسلام باشیم همانگونه که جنایات گروهک تکفیری ـ صهیونیستی داعش در عمل این مهم را به دنیا نشان داد.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی یادآور شد: تقویت همه جانبه مدارس و مراکز دینی و علمی جهان اسلام و از سوی دیگر تلاش برای تقریب و تعامل این مراکز می تواند یکی از کاربردی ترین راهکارها برای تقابل با جریان نفوذ باشد.

ماموستا شیخی خاطرنشان کرد: تقویت حوزه های علمیه شیعه و سنی باید در راستا و موازات هم صورت بگیرد، زیرا تقویت این دو مرکز مهم تولید فکر در جهان اسلام می تواند آینده مسلمین را در بُعد دینی و عقیدتی تضمین کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است