Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی در نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: انقلاب ما با آشتی دادن سیاست و معنویت با هم گفتمان جدیدی وارد دنیای معاصر کرده که ایثار و شهادت را مایه سعادت می‌داند و هدف غرب تضعیف همین روحیه ایثار و شهادت در مردم انقلابی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: انقلاب ما در مسیر تداوم چیزی است که ائمه در راه آن شهید شدند و پرچم آن به امام عصر (ع) رسید و آنچه که علما و امام پیگیر آن بوده‌اند آموزه‌های قرآن کریم بوده که منطبق با فطرت انسان است.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیرو‌های مسلح  گفت: یکی از مظاهر تکامل و اعتلای انسان نسبتش با از خودگذشتگی در مسیر صحیح و الهی است و از این حیث، انسان تکامل یافته یعنی انسانی که وارسته و وابسته به عقیده و ایمان و ایثار و شهادت است و این تکامل شبیه تکامل روح درون جسم است.

فرمانده قرارگاه سایبری خاتم الانبیا (ص) گفت: اولین مظهر جهاد همانا جهاد اکبر به معنای خودسازی و تهذیب نفس و تقوای درون است که بالاترین تراز در مکتب پیامبر است و چنین فردی خود مبنای تغییر در جامعه می‌شود.

 سرلشکر ایزدی گفت: پیامبر اکرم (ص) یک بعثت درونی و یک بعثت بیرونی به ما معرفی کردند که مقدمه بعثت بیرونی بعثت در درون است و شهدای ما هم این بعثت را طی کرده و به بالاترین مدارج رسیدند و از این روی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نمی‌توان به موارد ظاهری پرداخت و از موارد داخلی و بعثت درونی غافل شد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسان در بعثت اول که همان درونی است پس از خودسازی، آرمان و جهان‌بینی پیدا می‌کند و سپس در بعثت دوم در راه هدف خود جهاد می‌کند و سپس خود راهیابی کرده و منشا اثر می‌شود.

او گفت: امام عارفی وارسته بود و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در راهی که امام ترسیم کرد گام نهادند و ما نیز امروز برای ترویج و پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت باید همان مسیری را که شهدا رفتند برویم و این مسیر یک مسیر ضروری برای امروز و آینده کشور و سرنوشت انقلاب است.

سرلشکر ایزدی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ویژه بیان رشادت‌های لشکر ۱۹ فجر و ۳۳ المهدی پرداخت و گفت: دژ شلمچه غیر قابل نفوذ بود و لشکر ۵۷ ابوالفضل و ۱۹ فجر هربار که به این دژ نفوذ ناپذیر یورش می‌بردند با دریایی از موانع روبرو می‌شدند، اما رزمندگان ما به ویژه از استان فارس با اخلاص و بعثت درون این دژ را شکستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب کاری کردند که شب عملیات‌های ما بسیاری از روسای کشور‌ها و فرماندهان دشمن از نگرانی خواب به چشمشان نمی‌رفت.

او در ادامه با نام بردن از دلاوری رزمندگان دفاع مقدس فارس از جمله شهدای گرانقدر اعتمادی، دوران، آذرپیکان، رحمانیان، ذوالفقارنسب، جاویدی، استوار و اسکندری گفت: آن‌ها از ظرفیت درونی بهره بردند و توانستند دستاورد‌های بزرگی را برای ما به ارمغان بیاورند.

فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ع) گفت: امروز جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی خیلی مهم است و دشمن در اتاق فکر خود می‌کوشد که اخلاق و دین را به عنوان دو عامل اصلی برون‌رفت جمهوری اسلامی ما از بحرانهایی، چون جنگ و تحریم از جوانان ایرانی بگیرد و خرافه‌پرستی و جریان‌های انحرافی و بی‌قیدی را جایگزین آن کند و این مساله به نحوی بارز است که فرانسیس فوکویاما به عنوان یکی از مشهورترین نظریه‌پردازان معاصر اعتراف کرد که دو چیز انقلاب اسلامی را حفظ کرده که همانا آن دو چیز فرهنگ ایثار حسینی و فرهنگ انتظار مهدوی است و رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها اذعان نمودند که ما با تهاجم ترکیبی دشمن مواجه هستیم که فرهنگ و دیانت جامعه ایرانی را نشانه رفته است.

سرلشکر ایزدی در پایان نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این قبیل همایش‌های علمی باید تبدیل به عملی فرهنگی با نتایج با ارزش شود و ما نیز باید از تجارب ۱۴۰۰ ساله ظهور اسلام و تجارب ۴۰ ساله انقلاب استفاده کنیم و روی تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت و دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس کار کنیم و دولتمردان با عمل خود مروج این فرهنگ باشند و مجلس نیز در عمل انقلابی باشد تا شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که طرفداران انقلاب و نظام تضعیف شوند.

او گفت: مدارس و دانشگاه‌های ما نیز باید در مسیر تعالی این فرهنگ حرکت کنند و تبلیغ و تبیین جهاد مقدس ما در دوران ۸ ساله که به فرموده رهبر انقلاب خودش گنج و به سان یک دانشگاه است برای ما تکلیف شود و برای نبرد نرم با دشمن نیز آماده شویم، زیرا جنگ نرم و شناختی دشمن، امروز روی اذهان ما است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تضعیف روحیه ایثار و شهادت همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد