Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای را بهترین راه برون رفت از بحران‌های موجود دانست.

به گزارش قدس آنلاین، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در چهارمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به تاجیکستان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود با «نصرالله محمودزاده» دبیر شورای امنیت ملی جمهوری تاجیکستان ملاقات و درباره آخرین تحولات منطقه و مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار شمخانی با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه که ناشی از دخالت‌های شرارت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی است، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای را بهترین راه برون رفت از بحران‌های موجود خواند.

شمخانی با ابراز خرسندی از دیدار با همتای تاجیکستانی و سفر آتی رئیس جمهور تاجیکستان به تهران، رایزنی‌های دو کشور در سطوح عالی را برای گسترش همه جانبه روابط موثر و کارساز ذکر کرد.

وی با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای توسعه روابط ایران و تاجیکستان اظهار داشت: باید با تبادل نظر و اشتراک مساعی موانع موجود در ارتقای مناسبات فیمابین را برطرف کرد.

شمخانی با اشاره به مزیت‌های ترانزیتی ایران و امکانات بندری در چابهار آمادگی کشورمان برای اتصال به آب‌های جنوبی خلیج فارس را اعلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، همکاری در موضوع افغانستان و همچنین تسریع در اجرای توافقنامه‌های بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

نصرالله محمودزاده دبیر شورای امنیت ملی جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تمدنی و ریشه‌های عمیق فرهنگی و زبانی دو کشور اظهار داشت: رهبران دو کشور با اراده مستحکم در مسیر ایجاد فصل جدید در روابط دوجانبه گام‌های مستحکمی را برداشته‌اند که مسؤولیت ما برای شتاب دادن به روابط را مضاعف کرده است.

وی گفت: سفر سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط دفاعی دو کشور ایجاد کرد و آمادگی داریم تا توافقات حاصل شده را به سرعت اجرایی کنیم.

محمودزاده با اشاره به بی ثباتی موجود در افغانستان، یکی از دغدغه‌های تاجیکستان را برقراری امنیت در مرزهای مشترک با این کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه گروه‌های تروریستی در افغانستان به شدت فعال هستند و حاکمیت افغانستان نیز حساسیتی در مورد فعالیت‌های ناامن کننده آنها ندارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی شمخانی تاجیکستان بحران های موجود دبیر شورای امنیت ملی منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند