Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:18:30 GMT

موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی ماسوله برداشته شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۵۰۲۷

موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی ماسوله برداشته شود

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی روند ثبت جهانی ماسوله اظهار کرد: ماسوله جایگاه ویژه ای در کشور و دنیا داشته و به عنوان میراثی ماندگار از گذشتگان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت پاسداری از این میراث گرانبها برای سپردن آن به دست آیندگان، افزود: با وجود پیگیری‌ها و اقدامات مسئولان برای ثبت جهانی ماسوله در یونسکو، برخی از مسائل اساسی باقی مانده که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکور با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله فرصت‌های ارزشمندی برای شهرستان، استان و کشور ایجاد می‌کند، اضافه کرد: علاوه بر مدیریت پراکندگی کابل‌های برق و مخابرات که سیما و منظر ماسوله را تحت الشعاع قرار می‌دهد، در خصوص تأمین روشنایی معابر این شهر تاریخی نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

فرماندار فومن با اشاره به جمع آوری کابل‌های مخابرات و بی سیم کردن تلفن در ماسوله در ۱۰ روز آینده، تصریح کرد: با توجه به لزوم ساماندهی وضعیت دفع فاضلاب در ماسوله، هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های متولی برای اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماسوله به عنوان تعهد ایران، به یونسکو در دستور کار قرار گرفته است.

فکور در ادامه به بازدیدهای متعدد از وضعیت ماسوله، از برنامه ریزی برای ایجاد پارکینگ و مدیریت بار ترافیک در ماسوله اشاره کرد و گفت: وضعیت ساختمان نیمه کاره خانه معلم ماسوله باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در حال حاضر جمع آوری این سازه از برنامه‌های اولویت دار فرمانداری شهرستان فومن است و تصمیم درباره مسائل بعدی آن با هماهنگی دستگاه قضا صورت می‌پذیرد.

فکور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت فضای مزار شهدای گمنام ماسوله با رعایت تمام الزامات فنی و اقتضائات مذهبی، ادامه داد: پیگیری‌های لازم در خصوص طرح اطفای حریق در ماسوله به عنوان تعهدات ایران به یونسکو انجام شده است.

فرماندار فومن همچنین اظهار کرد: پیگیری لازم برای ساماندهی اقامتگاه‌ها و کیوسک‌های بین راهی توسط اداره راهداری انجام شده است.

کد خبر 5500038

منبع: مهر

کلیدواژه: فومن شهرک تاریخی ماسوله ثبت جهانی آلودگی هوا بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان ریزش آوار آزادسازی خرمشهر آمار کرونا ویروس کرونا خراسان رضوی ثبت جهانی ماسوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون هکتار است که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته او، اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در هفته اول فروردین از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان آغاز شد و همچنان استان های خوزستان، ایلام و جنوب استان فارس اضافه شدند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، هرچند درصدی از افزایش تولید بدلیل آن است که برداشت نسبت به سال قبل ۱۰ روز زودتر آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه بیش از ۱۱۵۰ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم هستند و در مناطق معتدل و سرد کشور عملیات داشت و مبارزه با بیماری و کودپاشی مزارع ادامه دارد.

او با بیان‌ اینکه ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد پیگیری لازم برای دریافت وجوه کشاورزان را انجام داده است, براین اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع تر بودجه را در اختیار وزارت جهاد قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال