Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:53:35 GMT

نماینده مجلس: ساختار بودجه کشور اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۵۱۴۳

نماینده مجلس: ساختار بودجه کشور اصلاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، اظهار داشت: نگرانی‌های ایشان در زمینه بودجه کاملاً به جا است و به همین دلیل رویکرد نظام بودجه ریزی باید به سمت اصلاح بنیادین و ساختاری برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار توجه دولت به مناطق کمتر برخوردار و استان‌های در حال توسعه از جمله کردستان شد و اضافه کرد: امیدواریم با سفر هیات دولت به استان رنگ محرومیت در منطقه کمرنگ شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در حوزه تخصصی خود مسائل و ظرفیت ها را شناسایی و به اطلاع نمایندگان استان برسانند.

شیوا قاسمی پور یادآور شد: در ۲۰ سال اخیر هیچ قانونی برای بخش دانش بنیان مصوب نشده بود اما امسال طرح جهش تولید در مجلس به قانون تبدیل شده است و به تحقق شعار سال کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته شعارهای سال در حد بنر باقی می ماند ولی امسال  وارد مرحله عملیاتی خواهد شد، افزود: پروژه‌های نیمه تمامی که سالها بلاتکلیف باقی مانده است با اولویت بندی تکمیل شود.

قاسمی پور نگاه بخشی مدیران به یک حوزه خاص را از دلایل عقب ماندگی استان برشمرد و ادامه داد: چنین نگاهی به محرومیت استان دامن زده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم در این نشست با اشاره به گستردگی بافت ناکارآمد شهری در استان گفت: از هفت شهر که مطالعات آن انجام گرفته ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار یعنی ۳۷ درصد معادل پنج هزار هکتار مشمول بافت ناکارآمد شهری است.

شهرام ملکی افزود: پیشنهاد می‌شود این موضوع بصورت  اولویت دار در جلسات آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و نسبت به ساماندهی ۵۱ درصد از جمعیت استان  که در این بافت ها ساکن هستند، چاره اندیشی و راهکارهای توانمندسازی این بافت ها بررسی شود.

وی تاکید کرد: این بافت ها در حوزه‌های امنیتی، آموزش و پرورش و دیگر بخش ها هم مشکلات بسیاری دارند که نیازمند مطالعات جامع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز با اشاره به اموال مازاد بسیاری که در استان وجود دارد، اظهار داشت: با فروش این موارد می‌توان فعالیت‌های بسیار ارزنده داشت.

عبدالله رشیدی‌پور اضافه کرد: تاکنون ۲۲ مورد املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان اعلام شده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کردستان سازمان برنامه و بودجه سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کردستان سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کردستان سازمان برنامه و بودجه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی