Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد حسن درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی از سال ۱۳۸۴ شروع شده است، افزود: بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی هستند که تعداد ۷۵۶ خانه بهداشت و پایگاه روستایی در این مناطق فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی براساس بسته‌های خدمتی ابلاغ شده از سطح ملی ارائه می گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۲۰ پزشک، ۲۵۰ نفر ماما ، ۸۵ دندانپزشک، ۱۲۰۰ نیروی بهورز و بیش از۱۰۰ نفر نیروی ازمایشگاه و پرستار در این طرح در راستای خدمت رسانی سریع و مناسب به بیماران فعالیت می کنند.

دکتر درخشان اضافه کرد: هم اکنون ۲۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ۳۴۷ پایگاه سلامت شهری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی را به جمعیت تحت پوشش ارائه می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس