Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@07:58:43 GMT

واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۵۷۲۰

واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در اجلاس سالانه بهداشت جهانی از تبعیض‌های بهداشتی در جهان انتقاد کرد و از واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اعضای هیأت ایرانی شرکت کننده در هفتاد و پنجمین اجلاس سالانه بهداشت جهانی، چهارمین روز حضورشان در ژنو را نیز پرکار در کمیته‌های تخصصی گذراندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت کشورمان سخنرانی اش را در سالن اصلی مجمع با انتقاد از تبعیض‌های بهداشتی موجود در جهان شروع کرد و اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون نتوانسته این بی عدالتی‌ها را رفع کند.

عین اللهی همچنین در دیدار با المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به جزئیات این بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها پرداخت و گفت: به عنوان مثال سیستم کواکس در قبال پول دریافتی نتوانست در شرایط سخت کرونا به همه تعهدات خود به موقع عمل کند.

وزیر بهداشت از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریع‌تر مراحل قانونی تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا طی شود.

عین‌اللهی همچنین در آخرین روز حضورش در ژنو با همتایان خود از جمهوری آذربایجان، پاکستان و لبنان دیدار کرد و از آمادگی ایران برای همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی و در اختیار گذاشتن تجربیات مقابله با همه گیری کرونا خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر بهداشت اجلاسیه واکسن کرونا بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود