Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:30:31 GMT

خرید پشم از دامداران رونق چندانی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۲۰۸

خرید پشم از دامداران رونق چندانی ندارد

این روز‌ها که هوا رفته رفته گرم می‌شود، دامداران سخت مشغول کار هستند.

شست و شوی گوسفندان و پشم چینی آن‌ها در شهرستان فردوس چند روزی است آغاز شده و دامداران امید به فروش پشم تولید شده دارند.

بُریم گوسفندان تنها یک بار انجام می شود

یکی از دامداران شهرستان فردوس گفت: پشم چینی گوسفندان در قدیم همه ساله در دو نوبت انجام می‌شده است، اما به واسطه خشکسالی، تنها یک مرتبه در سال پشم چینی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در اصطلاح محلی به پشم چینی بُریم یا بِریم گفته می‌شود و با ابزاری مخصوص صورت می‌گیرد که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید.

بیشتر بخوانید

خرید ۱۶ تن پشم از عشایر خراسان جنوبی

یکی دیگر از دامداران شهرستان فردوس گفت: تا یک ماه دیگر دامداران در نوبت پشم چینی هستند و تغذیه دام نیز اثر مستقیمی بر کیفیت پشم دارد.

او گفت: پشم سفید را به قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار تومان از ما می‌خرند، اما پشم سیاه قیمتی معادل ۷۰۰ تومان دارد و کسی هم به سراغ آن نمی‌آید.

پیش بینی برداشت ۷۵ تُن پشم از گوسفندان

امیر زاده سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۷۵ تُن پشم از گوسفندان دامداران و عشایر فردوس برداشت شود.

او گفت: استفاده در صنایع نساجی و پوشاک از جمله مهمترین کارکرد‌های پشم است.

فرآوری پشم یکی از حلقه‌های مفقوده تولید است که در صورت حمایت از سرمایه گذاران این حوزه، می‌توان هم به کشاورز کمک کرد و هم صنعت نساجی را رواج داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پشم گوسفند جهاد کشاورزی شهرستان فردوس پشم چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • (ویدئو) چرای گوسفندان در دشت لاله‌های واژگون
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران