Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@08:55:53 GMT

کارهای ازدواج‌وطلاق الکترونیکی میشود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۷۷۲

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل کشور که عقب نشینی ۶۰ درصدی داشته اند در حال انجام است به این ترتیب در آینده نزدیک تمام سواحل دارای اسناد کاداستری خواهند شد. ناطقان: حسن بابایی در خصوص سنددار کردن سواحل کشور، اظهارکرد: سنددار کردن سواحل کشور آغاز شده است و اقدامات لازم نسبت به صدور سند در سواحل دریاهای شمال و جنوب که عقب نشینی ۶۰ درصدی داشته اند در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در خصوص معضل زمین های اوقافی، بیان کرد: این عرصه ها قابل خرید و فروش نبوده و تنها قابلیت اجاره دارند اما به دلیل عدم نظارت لازم متولیان وقف، زمین ها مورد دخل و تصرف قرار گرفته و سند سازی شدند.

وی بیان کرد: به محض اینکه سازمان اوقاف اسناد و مدارک لازم را ارائه کند اگر سندی هم صادر شده باشد اقدامات لازم جهت ابطال اسناد صورت خواهد گرفت.

بابایی در خصوص جزئیات نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق، اظهار کرد: نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق یکی از دستاوردهای دوران تحول و تعالی است که در اردیبهشت ماه به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

وی افزود: ازجمله نوآوری هایی که در این نظام نامه وجود دارد این است که تمامی دفاتر ازدواج و طلاق به عنوان یک واحد تلقی می‌شوند و می‌توانند در هر دو حوزه ازدواج و طلاق ورود کنند که این امر باعث تسریع در امور می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از راهبردها در دوران تحول و تعالی هوشمند سازی و الکترونیکی شدن است کلیه اقدامات در دفاتر ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی انجام و دفاتر سنتی برچیده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ظرف مدت یکسال تمام سردفتران، پرونده های سنتی و دفاتر را به صورت الکترونیکی آرشیو و داده آمایی می‌کنند.

بابایی در ادامه گفت: با توجه به ارتباطی که بین دفاتر ازدواج و طلاق و بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک وجود دارد صحت اسناد تنظیمی بالا خواهد رفت.

وی افزود: طبق ماده ۲۹ نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق این امکان فراهم شده است که دفتر ازدواج و طلاق مختص اهل تشیع با رعایت قوانین و مقررات همچنین موازین فقهی به ثبت اسناد ازدواج و طلاق اهل سنت نیز ورود کنند. منبع: عصر ایران برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، الکترونیکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ازدواج طلاق الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک دفاتر ازدواج و طلاق نظام نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید