Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@20:56:43 GMT

تولید آیفون کاهش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۷۹۷

تولید آیفون کاهش نمی‌یابد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اپل قصد دارد تولید آیفون را برای سال ۲۰۲۲ ثابت و در حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه نگه دارد.
شیوع کووید ۱۹ در چین و اعمال قرنطینه، شانگهای را که قطب مالی این کشور است و هفتمین هفته قرنطینه را سپری می کند، فلج کرده است. همزمان، پکن تدابیر قرنطینه را برای مقابله با شیوع این بیماری، مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت فاکسکان که تولیدکننده قراردادی آیفون است، موفق شده کارکنان را در کارخانه نگه دارد تا تاثیر قرنطینه بر تولید را محدود کند اما پیش بینی می شود قرنطینه در چین، روی تقاضا تاثیر خواهد گذاشت. اپل ماه گذشته اعلام کرده بود هر گونه قرنطینه در چین و تایوان که محل تولید بسیاری از قطعات و گوشی آیفون هستند، ممکن است موانع جدیدی را برای عرضه و تقاضا در سه ماهه جاری به وجود بیاورد.

این تحولات در شرایطی روی می دهد که افزایش قیمت نفت، مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی تحت تاثیر جنگ در اوکراین، باعث شده است سرمایه گذاران کاهش هزینه مصرف کننده در بازار دستگاهها و خدمات فناوری را پیش بینی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه نیک کی روز چهارشنبه گزارش کرده بود اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرده است به تولید آیفون سرعت ببخشند زیرا قرنطینه های کرونا در چین باعث شده است برنامه تولید حداقل یکی از آیفونهای جدید به تاخیر بیافتد. پیش از آن روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود اپل با اشاره به سیاست ضد کووید و دلایل دیگر، به بعضی از تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرده که می‌خواهد تولید خارج از چین را افزایش دهد. هند و ویتنام که اپل در آنها پایگاه تولیدی دارد، در میان کشورهایی هستند که به عنوان مناطق جایگزین چین مطرح هستند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون اپل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت سامانه، هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان صادر شد که در راستای به کارگیری تدابیر لازم و کاهش خسارت‌ها بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه هاو مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

صابری گفت: جوامع محلی و روستاییان ساکن در این مناطق نیز تا اطلاع ثانوی از چرای دام در نقاط مرتفع و در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر نیز برای استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های مربوطه نیز به این هشدار توجه و تدابیر لازم را اعمال کنند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با پنج درجه بالای صفر سردترین مناطق آذربایجان غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین مثبت ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 6098012

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل