Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:04:38 GMT

دمای هوای حوضه‌های آبریز از فردا افزایش خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۹۰۶

دمای هوای حوضه‌های آبریز از فردا افزایش خواهد یافت

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزایش دمای هوا در حوضه‌های آبریز کشور یکی از مولفه‌های مهم هم در افزایش میزان تبخیر و هم افزایش میزان مصرف است و به‌ازای هر یک درجه افزایش دما مقدار قابل‌ توجهی از منابع آبی کشور به مصرف می‌رسد.

کارشناسان بخش آب معتقدند هرچه دمای هوا بیشتر باشد علاوه بر فشاری که به منابع سطحی تامین آب مانند سدها وارد می‌شود، منابع زیرزمینی هم دچار چالش‌های جدی می‌شوند که در این شرایط صرفه‌جویی برای حفاظت از منابع آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش اخیر موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان می دهد: وضعیت دما برای هفته منتهی به ۱۳ خرداد نسبت به متوسط پنج سال اخیر در مناطق واقع در شرق و مرکز کشور کاهشی و در بخش‌هایی از غرب کشور افزایشی خواهد بود. همچنین وضعیت دما نسبت به هفته گذشته در عمده مناطق کشور همراه با افزایش پیش بینی می‌شود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه با ۴.۵ درجه سانتیگراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۶ خرداد) شاهد بیشترین اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه خواهد بود، درحالی که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر هفت‌دهم درجه سانتیگراد است.

پیش بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز قره قوم نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۶ خرداد) ۴.۲ درجه سانتیگراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۱.۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

براین اساس، پیش بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز دریای خزر نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۶ خرداد) ۳.۸ درجه سانتیگراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۲ دهم درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۳.۵ درجه سانتیگراد افزایش دمای هوا نسبت به هفته قبل (منتهی به ۶ خرداد) شاهد  اختلاف متوسط هفتگی دما میانگین روزانه خواهد بود، درحالی که این میزان نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی  ۲ دهم درجه سانتیگراد است.

پیش بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز فلات مرکزی  نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۶ خرداد) ۲.۱ درجه سانتیگراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی ۲.۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

براین اساس، پیش بینی اختلاف متوسط هفتگی دمای میانگین روزانه برای حوضه آبریز مرزی شرق نسبت به هفته گذشته (منتهی به ۶ خرداد) ۱.۷ درجه سانتیگراد و نسبت به دوره مشابه پنج سال اخیر منفی سه درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها وضعيت هوا دریای عمان دریاچه ارومیه خلیج فارس وزارت نیرو شرکت مهندسین مشاور طرح و تحقیقات آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا دریای عمان دریاچه ارومیه وضعيت هوا دریای عمان دریاچه ارومیه خلیج فارس وزارت نیرو درجه سانتیگراد خواهد نسبت به هفته گذشته منتهی به ۶ خرداد افزایش دما دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها