Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@18:55:53 GMT

توسعه روستا محور الگویی اثربخش با هزینه پایین است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۹۷۸

توسعه روستا محور الگویی اثربخش با هزینه پایین است

به گزارش خبرنگار مهر علی محمد زنگانه پنجشنبه در دومین کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهار کرد: بررسی فرایند صدور مجوزها باید با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی اصلاح شود.

استاندار گلستان افزود: عدم استقرار و احداث کارگاه‌های تولیدی صنایع کوچک در کنار محورهای اصلی استان از مصوبات هیئت وزیران بود که مجوز احداث واحدهای تولیدی باید در این راستا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگانه در ادامه علت این مصوبه را جلوگیری از تصادف، تمرکز گرایی بر شهرک های صنعتی و آسیب ندیدن سیمای شهرها عنوان کرد.

استاندار گلستان گفت: پیشرفت ما باید روستا محور باشد؛ چرا که این یک الگوی اثربخش با هزینه پایین است.

زنگانه اظهار کرد: بررسی مزیت‌های منطقه‌ای در روستاها و شهرستان‌های استان باید در دستور کار تمامی مدیران ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: تولید بدون توجه به تقاضا اقدامی نادرست بوده که باید با استفاده از سند آمایش سرزمین و اسناد بخشی مدیریت لازم صورت گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه این نشست، در خصوص بررسی ظرفیت های استان گفت: اجرای طرح جامع ناحیه‌ای که از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی بوده، موجب هدایت، کنترل و رشد توسعه شهرها می شود.

مهدی ملک اظهار کرد: طرح توسعه و عمرانی ناحیه‌ای که در مرحله‌ای پی از طرح‌های آمایش سرزمین و طرح‌های منطقه‌ای جای دارد، وظیفه ساماندهی نظام فعالیتی در فضا را به منظور استفاده بهینه از زمین انجام می دهد.

وی افزود: استفاده از این طرح موجب استقرار مطلوب مراکز جدید مسکونی و کاری می شود.

در ادامه این کارگروه برخی از پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفته و با دریافت مجوزات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه اقدام به آغاز عملیات عمرانی خود خواهند کرد.

گفتنی است در این کارگروه آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه‌ عمرانی و تولیدی استان مصوب و باقی آن‌ها به جلسات بعد موکول شد.

کد خبر 5500100

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان علی محمد زنگانه آلودگی هوا بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان آمار کرونا آزادسازی خرمشهر ریزش آوار خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان

عادل مصدقی در گفت‌وگو با مهر در خصوص سیل اخیر که در استان جاری شد، اظهار کرد: در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه ۱۸ محور اصلی و ۵۱ محور غیر اصلی در حوزه راه فرعی روستایی استان گلستان دچار سیل شدند.

وی افزود: طی این دو روز در ۱۲ شهرستان چون علی آباد، آزادشهر، رامیان، گنبد، کلاله، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا و گرگان سیل داشتیم که در حوزه راهداری مبلغ ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی پل بایلر در محور گنبد - کلاله و پل سید کلاته رامیان را به عنوان مکان‌های یاد کرد که به دلیل طغیان آب در سیل دچار آسیب شدند و افزود: پل بایلر در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی شد و ترافیک بر قرار شد اما پل سید کلاته پل آب نما قدیم بوده که در زمان جهاد سازندگی در این مسیر ساخته شد. در بازدیدهای به عمل آمده مشاهده شد دیواره‌های سنگی اطراف پل هم در حال تخریب است و باید اقدامت سریع برای حفظ دیواره‌های در حال تخریب انجام می‌شد

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود