Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای سرکار دبیر ستاد نانو تکنولوژی کشور در مراسم امضای تفاهمنامه گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با تراکتورسازی، به زودی ۱۰۰ نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیت‌های نانو تکنولوژی موجود در کشور تولید و بر روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد.

وی از برنامه ریزی ۶ ماهه برای تولید به روش نانو تکنولوژی یک درصد از کل قطعات تراکتور خبر داد و گفت: براساس هماهنگی بین دو طرف در این مدت ۱۰۰ مورد از ۳ هزار قطعه مورد استفاده در یک محصول کامل تراکتور که به عبارتی شامل یک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور می‌باشد با فن آوری نانو تکنولوژی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از ۱۰۰ قطعه مورد اشاره به دانش فنی تولید ۳۰ قطعه به روش نانو دست یافته اند که به عنوان محصولات تجاری قابل عرضه و استفاده بر روی محصولات تولیدی تراکتورسازی می‌باشد که این امر حکایت از طی شدن ۳ درصد از اهداف برنامه پیش بینی شده دارد.

 قابلیت‌های قطعه سازی و خود اتکایی تراکتورسازی در هموار بودن این مسیر ارزشمند است.

تراکتورسازی ایران با داخلی سازی ۹۳ درصد از قطعات مورد نیاز خود گام‌های پیش برنده‌ای را برداشته که می‌تواند الگویی برای تمامی صنایع از جمله خودروسازان باشد.

 با برنامه ریزی صورت گرفته بزودی تراکتورسازی به عنوان الگوی نانو تکنولوژی کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمامی اهداف این مجموعه ستاد نانو تکنولوژی پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه تولید و صنعت کشور و حتی بازار‌های جهانی خواهد بود.

آقای وحید زاده مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز ورود این صنعت را به حوزه فن آوری‌های نوین اتفاقی مهم در ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی تراکتورسازی عنوان کرد و گفت: تراکتورسازی همواره تامین نیاز کشاورزان را با نگاه مشتری محوری از تمامی جوانب کیفی و اقتصادی در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و ورود به عرصه فناوری‌های نانو تکنولوژی هم با این هدف صورت می‌گیرد.

 هدف از اجرای این تفاهم نامه به کارگیری ظرفیت‎های دو طرف برای تجاری ‎سازی فناوری‎ها، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین، با تمرکز فناوری‎ نانو و همچنین شناسایی واولویت بندی نیاز‌های فناورانه و ارائه راهکار‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین برای تامین این نیاز‌ها است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از ۶ دهه سابقه تولید و عرضه انواع تراکتور و تامین ۹۸ درصد نیاز داخلی به این محصول، امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در نوع و توان‌های متنوعه را در برنامه تولیدی خود قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد نانو تکنولوژی گروه تراکتورسازان نانو تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر