Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفتگو و تفاهم را بهترین راهکار حل بحران سیاسی این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«محمد الصیهود» نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: تا زمانی که فراکسیون‌های پارلمانی دیدگاه‌های مشترکی برای بازگشت به میز گفتگو و تفاهم دارند، در امر حل بحران بن بست سیاسی، هیچ غیرممکنی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گامهای بعدی حزب اتحادیه میهنی

«غازی کاکایی» عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به تفاهمات انجام شده میان دو حزب عمده کُرد در سخنانی از گام بعدی احزاب کُرد سخن گفت و اظهار داشت: اگر تفاهم میان دو حزب کردستان حاصل شود، به بغداد خواهیم رفت و بقیه طرف های سیاسی بویژه بیت شیعی را برای همگرایی دیدگاه‌ها بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر و اتحاد آنها برای تشکیل دولت ترغیب خواهیم کرد.

همگرایی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان و تاثیر آن بر بن بست سیاسی عراق

یادآور می شود که دو حزب اصلی کردستان عراق در جلسه‌ای درباره روابط میان طرفین، اوضاع کنونی عراق و کردستان و زمینه سازی مناسب برای همکاری و اقدام مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

دو حزب مذکور در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن تاکید بر مهیا شدن زمینه‌ای برای گفتگو و همکاری دوباره بر سرمسائل سیاسی، بر تداوم جلسات مشترک و تشکیل کمیته‌ای به منظور تبادل نظر درباره فرایند انتخابات آتی پارلمان کردستان تاکید کردند.

تمدید ماموریت یونامی در عراق

شورای امنیت سازمان ملل با اعلام اینکه ماموریت یونامی در عراق تمدید شده است بر استقلال، حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و اهمیت ثبات و شکوفایی در این کشور تاکید کرد.

شورای امنیت از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود از عراق را در مواجهه با چالش‌ها از جمله مبارزه با تروریسم، داعش، القاعده و گروه‌های وابسته به آنها برای دستیابی به ثبات افزایش دهد.

شورای امنیت همچنین با اشاره به اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات دولت‌های میزبان بر اساس کنوانسیون 1961 وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون 1963 وین درباره روابط کنسولی، خواستار انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی و ممانعت از هرگونه اخلال در امنیت آنها شد.

شورای امنیت از دولت عراق و کمیساریای انتخابات در این کشور نیز به دلیل اجرای خوب انتخابات پارلمانی در تاریخ 10 اکتبر 2021 قدردانی کرد و خواستار سرعت بخشیدن به تشکیل دولت برای اصلاح اوضاع اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای شد.

شورای امنیت همچنین تاکید کرد که دولت عراق اصلاحات هدفمندی را برای پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم عراق و رسیدگی به فساد، ارائه خدمات اساسی، توسعه اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود حکومت‌داری انجام داده است.

درخواست سازمان ملل از احزاب کُرد عراقی برای حل اختلافات

نماینده سازمان ملل در امور عراق در پایان نشست سران احزاب کُرد به دعوت این سازمان، بر ضرورت فاصله گرفتن از سیاست‌های اختلافی تأکید کرد.

دفتر سازمان ملل در عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سران و نمایندگان احزاب سیاسی در اقلیم کردستان عراق به دعوت سازمان ملل در اربیل گرد هم آمدند.

در این بیانیه آمده است که این نشست در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق فرصتی مناسب برای تبادل نظر درباره مسائل گوناگون از جمله ضرورت فاصله گرفتن از سیاست‌های اختلافی و تلاش برای برگزاری انتخاباتی شفاف و معتبر است.

در این بیانیه تأکید شد که تأمین منافع شهروندان اقلیم کردستان عراق موضوع اصلی در جلسه امروز بوده است.

«جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل متحد، در این بیانیه از احزاب و چهره‌های مشارکت‌کننده در این نشست قدردانی و بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های پیش روی اقلیم کردستان عراق تأکید کرد.

در این نشست «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان، «علی باپیر» رئیس جماعت عدل ، «عمر سعید علی» از جنبش گوران، «فاضل میرانی» از حزب دموکرات کردستان، «صلاح‌الدین بابکر» از اتحاد اسلامی کردستان و «بدریه راشد» از جنبش «نسل نو» حضور داشتند.

انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق قرار است در ماه نوامبر آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق اقلیم کردستان عراق اتحادیه میهنی شورای امنیت سازمان ملل دو حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت وتصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرآیندهای اقتصادی این حوزه را نیز به‌عهده دارد. به گزارش روابط‌‌عمومی رسانه‌ملی، رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به این‌که فرآیندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به‌گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد. رئیس رسانه‌ملی درخصوص عملکرد رسانه‌ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای جهت پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد. وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و بیان کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه‌ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین