Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:49:01 GMT

قرقیزستان خرید سوخت از روسیه با «روبل» را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۷۵۴۷

قرقیزستان خرید سوخت از روسیه با «روبل» را آغاز کرد

رئیس سرویس مقررات ضد انحصار جمهوری قرقیزستان اعلام کرد: «بیشکک» خرید سوخت و روان کننده‌های روسیه را با «روبل» آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، «کنش بی تایلاکوف» رئیس سرویس مقررات ضد انحصار جمهوری قرقیزستان اعلام کرد: این کشور خرید سوخت و روان کننده‌های روسیه را به روبل آغاز کرده است. با این حال، مسکو هنوز قیمت‌های صادرات سوخت و روان کننده‌ها را کاهش نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون تجار قرقیزی نفت 70 درصد حجم سوخت و روان کننده‌ها را به روبل و بقیه آن را به دلار می‌خرند.

تایلاکوف افزود: سوخت و روان کننده‌ها در داخل روسیه ارزان‌تر از قیمت صادرات هستند. در این راستا افزایش بی رویه قیمت بنزین در قرقیزستان مشاهده نمی‌شود.

تایلاکوف خاطر نشان کرد که در نشست «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در شهر بیشکک موضوع قیمت سوخت و روان کننده‌ها را مطرح خواهد کرد.

«دستان بیکشف» نماینده پارلمان از این که روابط تجاری در اتحادیه اوراسیا به نرخ مبادله روبل بستگی دارد، ابراز نارضایتی کرد و گفت: وقتی دلار ارزان‌تر می‌شود، آنها به روبل تغییر می‌دهند و وقتی روبل سقوط می‌کند، تسویه حساب‌ها فقط به دلار است و این تنها در قلمرو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتفاق می‌افتد.

بیکشف از دولت خواست یک ارز را تعیین کند که کشور برای آن سوخت و روان کننده خریداری کند تا این وضعیت در آینده رخ ندهد.

لازم به ذکر است که پیش‌تر مقامات روسیه اعلام کرد که گاز را به کشورهای غیر دوست فقط به روبل خواهد فروخت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت قرقیزستان اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه تحریم روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی