Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساری پیرامون ضرورت تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر حجاب و عفاف و زیست عفیفانه برای نمازگزاران صحبت کرد و افزود :اگر حیا را در جامعه احیا کنیم ، حیایی که مطلوب مردم و جامعه است ،عفاف و حجاب اسلامی نیز به ریل اصلی خود باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که  امروز بزرگترین آفت روزمرگی شدن سبک زندگی و فرهنگ عمومی است و این گونه زیستن پاسخگوی مهدویت نیست ، توضیح داد: مسیری که دشمن در مقوله عفاف و حجاب علیه فرهنگ حیا مردم ایران انتخاب کرده است ،بسیار خطرناک است و برخورد منفعلانه اصلا جایز نیست. 

امامی با اظهار این که طبق بررسی‌های انجام شده ۷۵درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند و پذیرای شاخص‌های عفاف وحجاب و پوشش ایرانی و اسلامی هستند،ادامه داد:  متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در تولید و دسترسی به پوشاک ارزان مبتنی بر شاخص های حجاب و عفاف وجود دارد ، سوء استفاده هایی از طریق واردات پوشاک صورت می گیرد که سبب شد تا مقوله عفاف وحجاب به صورت افراط و تفریط در پوشش به انحراف کشیده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اظهار این که درمان احیای حیا هم در جامعه عفاف و حجاب است و باید به بهترین روش ها این فرهنگ را ترویج بدهیم ، گفت : مازندران هویت عفاف و حجاب شیعه و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در کشور است.

وی با بیان این که در فرهنگ اقتصادی جامعه اسلامی نشات گرفته از دستورات صریح قرآن مجید و امام جعفر صادق (ع) مدیریت فرهنگ اقتصادی روزانه است، بیان داشت: روز شهادت امام صادق ( ع) قرار داریم و باید سبک زندگی شیعیان را دوباره مرور کنیم ، فرهنگ خرید ارزاق نزد گذشتگان ما به خصوص در شهرها روزانه بود، سبک زندگی را باید از امام صادق ( ع) فرا بگیریم ، احتکار خانگی در شرایطی که معیشت در خطر است ، ممنوع است و اصلا کار اخلاقی و اسلامی نیست.

امامی افزود : در اخلاقیات و مناسبات روزمره مواسات ، ایثار ، عدالت و عقلانیت را در همه مقولات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی باید حفظ کنیم ، صد  البته همه مردم حق دارند به فکر معیشت خود باشند و وجود مدیریت اقتصادی در سطح کلان کشور یعنی دولت بسیار ضروری و حق مردم است.

وی ادامه داد : مازندران با همه ظرفیت های طبیعی دریا ، جنگل و کوه و دشت نباید مشکلات معیشتی داشته باشد ، سرزمین سبز مهدویت و علوی مازندران دارای فرهنگ قوی در همه بخش ها است که باید ترویج و احیاء شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در سفر۲روزه به مازندران صبح روز گذشته ابتدا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و سپس  نشستی را  با کارگزاران و فعالان مد و لباس استان  برگزار کرد و در پایان روز گذشته در برنامه نشست با خبرنگاران در ساری شرکت کرد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ساری مازندران ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ساری مازندران شورای فرهنگ عمومی ساری مازندران ستاد اقامه نماز کشور شورای فرهنگ عمومی عفاف و حجاب سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان کردستان بعدازظهر پنج شنبه در جمع فعالان سیاسی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه طبق قانون، خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری است.

سردار آزادی در ادامه با قدر دانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر مأموریت با پلیس همراهی، مشارکت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

کد خبر 6095181

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب