Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی گفت: اکنون لکوموتیو ایرانی ۲۵ درصد زیر قیمت نمونه مشابه خارجی در کشور تولید می‌شود که در شرایط فعلی کشور به صرفه است.

 «قاسم عبداللهی» امروز (جمعه) در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای تولید لکوموتیو ایرانی برنامه ریزی‌هایی انجام گرفته است، صنعت لوکوموتیو در راس صنعت حمل و نقل ریلی است و با توجه به مشکلات مربوط به تحریم‌ها و تامین منابع مالی ارز، برنامه تولید لکوموتیو ایرانی (پارس ۳۳) در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بیان‌داشت: توان تولید ماهانه یک دستگاه از این نوع لکوموتیو وجود دارد و ضریب آمادگی به کار این لکوموتیو به‌طور میانگین ۸۸ درصد است.

به گفته این فعال حوزه ریلی، لوکوموتیو یاد شده دارای قدرت سه‌هزار ۳۰۰ اسب بخار است و به دلیل استفاده از فناوری «میکروپروسسور»، توان آن در حالت دوبله ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

عبداللهی گفت: هزینه تولید لوکوموتیو ایرانی «پارس ۳۳» حداقل ۲۵ درصد زیر قیمت لوکوموتیوهای خارجی،‌ بوده که در شرایط فعلی کشور به صرفه است.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در جابه جایی بار شبکه ریلی ادامه‌داد: سال ۱۴۰۰ شرکت‌های بخش خصصوصی حدود ۴۰ درصد بار شبکه ریلی کشور را جابه‌جا کردند که قابل توجه است.

این مقام صنفی در ادامه بیان داشت: با تزریق سالیانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی کشور، مشکلات این حوزه برطرف می شود و حتی با واگذاری واردات لکوموتیو به بخش خصوصی می توان شاهد انتقال دانش و فناوری به صنعت حمل و نقل ریلی کشور نیز بود.

به گفته وی، طبق برنامه توسعه سال ۱۴۰۴ به حدود ۵۵۰ دستگاه لکوموتیو دیگر تا آن سال نیاز داریم و با این شرایط به آن چشم‌انداز نخواهیم رسید.

 اسفند ماه پارسال و در راستای سیاست توسعه ناوگان، ۴۷۰دستگاه ناوگان تولید داخل، بازسازی و به‌سازی شده در بخش لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری به شبکه ریلی افزوده شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لکوموتیو ایرانی شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال