Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در جریان بازدید قاضی‌القضات از زندان زنان قرچک، نماینده مددجویان در تعدادی از سالن ها، شرایط این ندامتگاه و رسیدگی به زندانیان را مطلوب دانست و از مسئولان زندان تقدیر به عمل آورد؛ رئیس دستگاه قضا در واکنش به سخنان نماینده مددجویان، بر این نکته مهم تاکید کرد که حتی چنانچه مطلوب‌ترین شرایط در زندان برای مددجویان فراهم باشد، باز هم محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و این موضوعی است که نباید در مورد آن تعارف و مجامله کنیم؛ لذا افراد حاضر در این زندان و کلیه زندانیان باید این اصل را مدنظر قرار دهند که با اتخاذ رفتار مناسب و اظهار ندامت واقعی، از زندان رهایی یابند و برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه، به آغوش خانواده و جامعه خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در جریان بازدید رئیس عدلیه از کارگاه‌های اشتغالزایی، فنی وحرفه‌ای و صنایع دستی زندان زنان قرچک، مسئول زندان به ارائه آماری از وضعیت اشتغال مددجویان در این ندامتگاه پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۱۳ نفر در زندان زنان قرچک اشتغال نشسته دارند و ۱۴۹ نفر نیز دارای رأی باز هستند و ۸۵ نفر هم در کارگاه‌های زندان مشغول به کار هستند و امرار معاش می‌کنند.

هنگام سرکشی رئیس دستگاه قضا از بخش محکومان مالی زندان زنان قرچک، چند تن از محکومان نسبت به قطعی سیستم ثبت کارشناسی وثیقه، گلایه داشتند که رئیس عدلیه با مهم دانستن این موضوع و اهمیت اتخاذ ترتیبات برای تسهیل وثیقه‌سپاری به منظور کاهش جمعیت کیفری، اعلام کرد شخصاً این امر را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد. 

بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، از جمله تاکیدات همیشگی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بوده و وی طی مدت اخیر شخصا ً ۸ بازدید از زندان‌های سراسر کشور انجام داده است.

زندان مرکزی ایلام، زندان رجایی‌شهر، زندان دماوند، زندان اوین، زندان مرکزی مشهد، زندان مرکزی اصفهان، زندان ساری و زندان زنان قرچک، ندامتگاه‌هایی هستند که رئیس قوه قضائیه از آنها سرکشی کرده و در جریان این سرکشی‌ها بر لزوم تحول رفتاری و ساختاری در امر زندانبانی و ارتقاء وضعیت زندانیان در حوزه‌های مختلف تاکید کرده است. 

«ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»،«اشتغال زندانیان»، «حبس‌زدایی»، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکردهای تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تأکید جدی رئیس قوه قضائیه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان قرچک بازدید از زندان حجت الاسلام محسنی اژه ای قوه قضائیه زندان زنان قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر