Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: کسانی که قبلا اجناس خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریده اند و حالا که ارز از کالا حذف و قیمتها تغییر کرده، درصدد فروش آن به قیمت روز و دریافت سود ۱۰۰ درصدی هستند بدانند پول حاصل از آن، بی انصافی و حرام بوده و به فرموده امام صادق (ع) نجس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) زمانی که به لحاظ معیشتی دچار سختی بودند، هزار دینار به غلام خود دادند که کالایی خریده و در مکانی دیگر به فروش برساند و تجارتی کند، آن غلام پول را کالایی خرید و در مسیر مصر بود که متوجه شد کالایی که خریداری کرده در مصر کمیاب است و می تواند آن را به چند برابر قیمت بفروشد از این رو همین کار را کرد و هزار دینار را به ۲ برابر رساند.

او ادامه داد: آن غلام هنگامی که به نزد امام صادق (ع) آمد و ۲ کیسه هزار دیناری را در مقابل آن حضرت گذاشت و به طور کامل ماجرا را برای امام تعریف کرد آن حضرت برآشفت و فرمود "شما بی انصاف هستید، این پول عین نجسی و پلیدی است، انسان با شمشیر در میدان جنگ نبرد کند آسانتر از به دست آوردن رزق حلال است" سپس آن حضرت کیسه هزار دیناری خود را گرفت و آن کیسه دیگر را به غلام بازگرداند.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز ما این است که برخی کسانی که خود را به امام صادق (ع) نزدیک می دادند و برای او سوگواری می کنند، خلاف آموزه هایش عمل کرده و کالاهای خود را در شرایط کنونی بازار، گران می فروشند که این کسب، روزی حرام و به فرموده امام صادق (ع) نجس است چه طور با این پول نجس فرزندان خود را سیر می کنید و پرورش می دهید؟

علم الهدی افزود: مساله گرانی در کشور بی تاب کننده است، بنا به فرموده امام صادق (ع) گرانی موجب بداخلاقی، از بین بردن امانتداری و ارتکاب به دزدی، افسردگی و دلمردگی می شود.

وی اضافه کرد: بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص) فرد محتکر ملعون است و در قیامت روی پیشانی او می نویسند "کافر" و نشیمنگاهش پر از آتش می شود؛ چه طور برخی راضی می شوند با احتکار مایحتاج مردم، خون والدین شهدا را در شیشه کنند؟ جنایتی از این بالاتر نیست.

برچسب‌ها امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی امام صادق مشهد مصر ارز ترجیحی احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی امام صادق امام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی امام صادق مشهد مصر ارز ترجیحی احتکار امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم افزود: نقش معلمان و فرهنگیان به واسطه علم‌آموزی تعیین‌کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه‌های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب‌العلاج نیز گفت: رایگان‌شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه‌ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است