Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار گزارشی اعلام کرد که «اسون کوپمنز» فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه، پیشنهاد غرب به لبنان و مقاومت را برای کشیده شدن آنها به دام عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی تحت عنوان راه حل نهایی ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، اروپایی‌ها در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و دست کشیدن از حقوق خود، نان، دارو و برق را در اختیار لبنان قرار می‌دهند و برای مقاومت در دولت جدید امتیازات گسترده‌ای فراهم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش الاخبار، دو هفته قبل از انتخابات پارلمانی، «اسون کوپمنز» هیاهوی تحولات اوکراین را رها و به بیروت سفر کرد تا به ادعای خود «راه حل نهایی» را به عنوان تنها راه ثبات در خاورمیانه و تنها راه خروج لبنان از بحران کنونی ترویج دهد.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات هلندی که از فلسطین اشغالی و پس از دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لبنان آمده بود، چند روز از مقرهای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و حزب الله لبنان بازدید و از طرف ۲۷ کشور اروپایی در مورد ضرورت فعال کردن «فرایند صلح» صحبت کرد. پیشنهادات او شامل تضمین تشکیل دو دولت، آزادی انجام مناسک مذهبی، حفظ همزیستی دینی و حل بحران آوارگان با استناد به راهکارهای دائمی مندرج در فرآیند صلح بوده است.

الاخبار ادامه داد: از جمله مشوق‌های دیگر نماینده اروپا این بوده است که فرایند صلح، مشکل انرژی لبنان را یک بار برای همیشه حل خواهد کرد و به لبنانی‌ها اجازه می‌دهد برق تولید کنند و در منابع نفت و گاز خود به درستی سرمایه‌گذاری کنند. به علاوه لبنان می‌تواند به سرعت به ائتلافی منطقه‌ای شامل مصر، امارات، قبرس، یونان، اسرائیل بپیوندد که به جذب سرمایه گذاری و احیای اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

این روزنامه لبنانی افزود: پیشنهادات نماینده اتحادیه اروپا به همین جا ختم نمی‌شود و او علاوه بر تلاش‌هایش برای تشویق دولت لبنان با هدف ورود به روند مذاکره با دشمن، تلاش کرد پیشنهادهایی را مختص حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت در فلسطین ارائه کند. به عنوان مثال، کوپمنز پیشنهاد داد که ترتیبات امنیتی بین مقاومت لبنان و دشمن اسرائیلی در مرز با فلسطین ایجاد و سهم بسیار متعادل مقاومت در رژیم جدید لبنان حفظ شود که امتیازات گسترده‌ای را برای "شیعیان" تضمین کند. او همچنین تعهد برای بازسازی غزه و حمایت اقتصادی از آن برای تبدیل شدنش به «دبی جدید» را مطرح کرده است.

در پایان گزارش الاخبار تأکید شد: درباره نقشه راه دستیابی به مذاکرات، نماینده غربی تأکید کرد که اتحادیه اروپا آماده است گام‌های پیش از مذاکره و اقدامات اعتمادساز را برای دستیابی به مذاکرات مثبت و سازنده بین قدرت‌های متخاصم در منطقه ترتیب دهد. وی همچنین از قصد اتحادیه اروپا برای باز کردن خطوط مذاکره و دستیابی به راه حل با ایران، الجزایر و همه کشورها و طرف‌های متخاصم با اسرائیل خبر داد.

کد خبر 5500456

منبع: مهر

کلیدواژه: عادی سازی روابط با اسرائیل لبنان اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه فلسطین عراق جنگ اوکراین جو بایدن حمله روسیه به اوکراین ترکیه لبنان مسکو ناتو ایران اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد