Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز، همزمان با سالروز جنایت مزدوران شاه در مدرسه علمیه فیضیه قم است و این مزدوران نشان دادند که شعار «جاوید شاه» به معنای اهانت به امام صادق (ع)، اهانت به حوزه علمیه و مرجعیت شیعه است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) ابراز کرد: ویژگی اول مکتب امام جعفر صادق(ع) این بود که مکتب ایشان استقرار مکتب اسلام ناب محمدی است و نهضت علمی این امام، ذخایر گرانقدر نبی مکرم اسلام (ص) را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم افزود: دومین ویژگی مکتب امام صادق(ع) در خط سیاسی آن حضرت، تبیین افکار حکومت دینی و ولایت فقیه برای اوقات و اماکنی که دسترسی به امام ندارند بود.

بیشتر بخوانید:

خطیب جمعه اصفهان : دشمنان چشم امید به خطاهای مسوولان ما دوخته‌اند

خطیب جمعه ساری : تمام دنیای استکبار بسیج شده تا این جراحی اقتصادی دولت رئیسی انجام نشود

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی مکتب امام صادق (ع) مکتب عقلانیت مقابل زائل گرائی و سطحی نگری، مکتب اخلاق و عرفان مقابل معنویت‌های باطل و عرفان‌های کاذب و مکتب عدالت برابر جبرگرایی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شاخصه بعدی مکتب امام صادق(ع) احیاگری امر اهل‌بیت(ع) از طریق احیای نهضت عاشورا و برپایی مجالس سیدالشهداء(ع) بود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: تذکر مهم رهبری به رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی این بود که امروز در مسائل کشور و برای عبور از مشکلات مانند دوران دفاع مقدس نیاز به قیام، جهاد و اخلاص است.

سعیدی پیرامون حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: به بازماندگانِ جان‌باختگان این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم؛ خطاب به مسئولان مربوطه هم اعلام می‌کنیم که باید نسبت به استحکام ساختمان‌ها و نظام مهندسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از این حوادث ناگوار پیشگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی در مصلی قدس قم و ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برپایی این کنگره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این مراسم با آرمان‌های امام راحل و شهدای روحانی تجدید پیمان کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: روحانیت همیشه پیشتاز میدان‌های هدایت‌گری، خدمت به مردم در همه عرصه‌ها و شهادت بوده‌اند و در کنار مردم همواره مجاهدانه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت هستیم، ابراز کرد: حضرت معصومه (س) بانویی عالمه، مهاجره فی سبیل الله و مجاهده بودند. این دهه فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی همچون نشر معارف اهل بیت (ع) و تبیین روز دختر و رسالت بانوان در جامعه است.

217

کد خبر 1635427

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه امام صادق مکتب امام جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، طبق رسم و سنت هفتاد ساله، پیرغلامان اهلبیت، بازاریان و هیات مذهبی شیراز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد مکتب جعفری به عزاداری پرداختند.
بانی این مراسم گفت: در مراسم امروز ابتدا دعای ندبه و زیارت جامعه قرائت شد و سپس مداحان در سوگ شهادت امام جعفر صادق به مدیحه سرایی پرداختند.
شهدوشت شیرازی افزود: تلاش می‌کنیم این مسیر هفتاد ساله را نسل به نسل منتقل کنیم و ادامه دهنده این سنت مذهبی باشیم.
امام جعفر صادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید.
مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران