Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:42:43 GMT

یک میلیون و ۴۷۹ هزار سایت در ایران فعال است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۹۱۰۲

یک میلیون و ۴۷۹ هزار سایت در ایران فعال است

مرکز ثبت دامنه کشوری ایران در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، شمار پسوندهای اینترنتی با دامنه فارسی را یک میلیون و ۴۷۹ هزار سایت اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، آخرین وضعیت فعالیت دامنه‌های اینترنتی که توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به ثبت رسیده از فعالیت تعداد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۴۵ سایت با پسوند اینترنتی فارسی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تعداد دامنه فارسی فعال و ثبت شده با پسوند ir به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۷ مورد رسیده است.

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جمله مراکز اصلی ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و ثبت دامنه برای بازگشایی سایت از طریق این مرکز صورت می‌گیرد.

از بین پسوندهای ثبت‌شده برای سایت‌های فارسی و فعال، پسوند ir در صدر قرار دارد و بیش‌ترین سهم ثبت دامنه متعلق به همین پسوند است.

پس از دامنه ir، دامنه co.ir با ثبت چهار هزار و ۱۵۱ مورد، دامنه ایران با ثبت هزار و ۵۶۰ مورد و دامنه ac.ir با هزار و ۲۱۲ مورد، در کشور فعال هستند.

هم‌چنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از هزار مورد به نام آن‌ها ثبت شده است. دامنه id.ir با ۶۵۱ مورد ثبت، دامنه sch.ir با ۲۳۸ مورد، دامنه org.ir با ۲۴۲ مورد و دامنه gov.ir با ۱۹۷ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست ثبت دامنه‌های فعال قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به پسورد net.ir با ۲۷ دامنه فعال است.

دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب‌سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به‌طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت سایت محسوب می‌شود و بخش دیگر مربوط به پسوندهای مجاز و معتبری می‌شود که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه‌های پسوندهای متداول دات کام، دات org و دات ir هستند.

منبع: مهر

کد خبر 578006

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمار پژوهشگاه دانش های بنیادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک میلیون ثبت دامنه ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟

عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران