Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهر مقدس قم در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران بود که خود را به این شهر رساندند تا در روز شهادت صادق آل محمد (ص) در جوار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت به عزاداری بپردازند.

از شب گذشته مراسمات عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد اعظم و همچنین در مساجد و حسینیه‌ها برپا بود و هیأت مذهبی نیز در این شب در نقاط مختلف شهر قم پرچم عزا برافراشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صبح امروز نیز دسته‌های عزاداری در قالب دسته‌های سینه زن و زنجیر زن از نقاط مختلف شهر مقدس قم خود را به میدان آستانه رساندند و پس از ورود به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) این مصیبت را به ساحت بانوی کرامت تسلیت گفتند.

حضور زائران پاکستانی نیز امروز پر رنگ تر از همیشه بود و این زائران با برپایی دسته‌های عزاداری به سوگواری و عزاداری پرداختند.

از صبح امروز نیز در بیوت مراجع عظام تقلید مراسمات عزاداری برپا بود و سخنرانان از فضائل و مناقب ششمین امام شیعیان گفتند و مداحان نیز در مصیبت این روز نوحه خوانی کردند.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) از سوی بیت آیت الله وحید خراسانی و با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم عزادار قم برگزار شد که بعد از این مراسم همانند سال‌های گذشته دسته عزاداری به منظور عرض تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان به ساحت کریمه اهل بیت (س) با حضور آیت الله وحید، رهسپار حرم حضرت معصومه (س) شدند.

پس از اقامه نماز جمعه قم مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده شهید مصطفی نامور با حضور جمع کثیری از نمازگزاران و مردم انقلابی شهر قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم بر پیکر مطهر این شهید نماز خواند و بعد از آن پیکر شهید بر دوش مردم ولایتمدار قم از مصلی قدس این شهر تا میدان روح الله و از آنجا به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم تشییع و در این مکان تدفین شد.

مراسم عزاداری از سوی بیت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و همچنین بزرگداشت شهدای فیضیه که بدست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۴۲ به خاک و خون کشیده شدند نیز عصر امروز در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

کد خبر 5500553

منبع: مهر

کلیدواژه: قم شهادت امام صادق ع حرم حضرت معصومه س آلودگی هوا ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ریزش آوار آزادسازی خرمشهر شهید آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود