Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@03:39:06 GMT

رعایت عفاف و حجاب موجب امنیت اخلاقی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۹۴۵۹

رعایت عفاف و حجاب موجب امنیت اخلاقی و اجتماعی است

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به طرح جامع عفاف و حجاب اظهار داشت: خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی و شالوده زندگی است که نقش اساسی در انتقال ارزش‌ها دارد و امروز دشمنان اسلام و استکبار جهانی با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی‌ حجابی و از هم گسستن کانون خانواده در نظام و جامعه اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی رعایت حجاب و عفاف را یک تکلیف الهی دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و اظهار داشت: کمرنگ شدن باورهای اسلامی در بین افراد جامعه به ویژه قشر جوان نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌هاست.

ماموستا محمدی بر لزوم صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه در بالابردن امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به علت کم رنک شدن باورهای دینی، تهاجم فرهنگی در حال شکل‌ گیری است که پایه و اساس جامعه یعنی خانوادها را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه گسترش روزافزون ماهواره‌ها و ترویج بی‌بندوباری در کشورهای جهان اسلام همگی نشان از هدفمند بودن تهاجم فرهنگی فکری و تبلیغی دشمن دارد، افزود: عفاف و حجاب در جوامع اسلامی مسئله‌ای اساسی است و به همین خاطر دشمنان دین مبین اسلام  سعی می‌کنند با گسترش بی‌ بندوباری اعتقادات مذهبی مسلمانان را از بین ببرند.

امام جمعه دهگلان با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه مردان هم باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را در جامعه نباید به زنان نسبت داد چرا که رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است.

ماموستا محمدی به تاثیرات تهاجم فرهنگی بر کارکرد خانواده‌ها گریزی زد و عنوان کرد: خانواده نخستین نهادی است که پیامدهای تهاجم فرهنگی به گونه‌های مختلف در آن ظاهر می‌شود.

وی از خـانواده به عنوان نخسـتین زیرســاخت جامعــه انســانی نام برد و گفت: بــی‌تــوجهی بــه نقــش خــانواده آســیب‌هــای جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کنند و در واقع اصلی‌ترین پایه‌های جامعه را به هم می‌ریزد.

امام جمعه دهگلان افزود: امروز دشمنان اسلام با تولید محتواهای مختلف ضد فرهنگی به صورت جدی دنبال ضربه زدن به کانون خانواده‌ها هستند که باید با اجرای برنامه‌های مقابله‌ای با این هجمه‌ها، مانع از سست شدن پایه‌‌های خانواده شویم.

ماموستا محمدی به نقش بانوان در پایداری کانون خانواده گریزی زد و گفت: زنان و مردان باید با رعایت شئونات اسلامی در راستای ترویج و نهادینه کردن زندگی اسلامی ایرانی با تمام توان تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عفاف و حجاب نماز جمعه دهگلان تهاجم فرهنگی حجاب و عفاف عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این برنامه ابراز داشت: این برنامه با حضور خانواده‌های بوشهری و برپایی موکب‌های مردمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ از میدان المپیک به طرف میدان شهید «رئیسعلی دلواری» به همت ستاد مردمی بوشهری‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرای طرح نور ابراز داشت: ۲۵ فروردین‌ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان «طرح نور» در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی خدوم انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6097386

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است