Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مدتی است که قیمت شن و ماسه در ایلام افزایش یافته است به همین علت باعث تاثیرگذاری بر قیمت ساختمان سازی و افزایش قیمت مسکن می‌شود.

قیمت‌ها در ایلام به صورت گسترده صعودی است و به عنوان متورم‌ترین استان کشور در رده‌های بالا قرار گرفته است، همین عامل باعث شده کالاها از یکدیگر متأثر و وضعیت دگرگون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلام یکی از استان‌هایی است که بیشترین ساخت و ساز در آن شکل گرفته اما افزایش قیمت این کالا افسار گسیخته و از دست خارج شده و باعث ناتوانی در خرید برای اقشار جامعه شده است.

عدم نظارت کافی توسط متولیان امر

حسین‌زاده یکی از شهروندان ایلامی به خبرنگار فارس گفت: قیمت‌ها را در بازار نگاه کنید کسی حاضر به ساخت و ساز با کمترین نرخ نیست و همین موضوع باعث گرانی مسکن در استان ایلام شده؛ از عوامل اصلی این آشفته ‌بازار عدم نظارت و کنترل قیمت‌ها از طرف مسئولین است چرا که اگر کنترلی رخ می‌داد هیچ کس نمی‌توانست تخطی انجام دهد.

وی افزود: چطور امکان دارد که شن و ماسه با کیفیت پایین در استان را با قیمت بالا به مصرف کننده بدهند؟ حتی برای تعمیر منزل شخصی نیز باید پول کلانی خرج کرد و در این اوضاع اقتصادی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست که این انتقاد بر مسئولان استان و دستگاه‌های متولی وارد است و باید به این مسئله رسیدگی کنند.

ای کاش حداقل قیمت‌ها ثابت شوند

یکی از پیمانکاران ایلامی به خبرنگار فارس گفت: قیمت‌ها برای ساختمان سازی روز به روز در حال افزایش است و کسی حتی توانایی تکمیل انجام پروژه‌های در دست خود را ندارد اگر مدتی قیمت‌ها کاهش نه، فقط ثابت بماند می‌توان تحولی در وضعیت مسکن در استان به وجود آید که فشار بر قشر ضعیف و متوسط جامعه برای خرید مسکن حداقل شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم وعده‌ها در عمل شاهدیم که نه تنها قیمت‌ها کاهش یا ثابت نمانده بلکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی به شدت بالا می‌رود؛ هر تن شن و ماسه طبق شرایط با قیمت متعارف باید به دست پیمانکاران برسد اما با قیمت هنگفتی به فروش می‌رسد؛ به ناچار باید نسبت به قیمت مسکن هم تغییراتی صورت بگیرد که توانایی خرید و از دست دادن بازار در این شرایط برای همه وجود دارد و کسی به این اوضاع نظارتی نمی‌کند که تنها دود آن در چشم پیمانکاران و مردم ضعیف جامعه می‌رود.

سازمان صمت اعلام کرده قیمت‌ها متعارف نیست

ولی باج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در گذشته قیمت گذاری توسط سازمان صمت انجام می‌گرفت که برابر رأی دیوان عدالت اداری قیمت گذاری شن و ماسه در حال حاضر تابع شرایط عرضه و تقاضا در بازار است و تولید کننده با توجه به شرایط، قیمت را تعیین می‌کند.

وی افزود: انجمن شن و ماسه قیمت ۹۲ هزار تومان را به تولید کننده ابلاغ کرده و سازمان صمت اعلام کرده این قیمت متعارف نیست و مورد تایید نخواهد بود اگر تمکین نکنند آنها را به تعزیرات معرفی و تشکیل پرونده جریمه برای آنها داده می‌شود.

معاون امور صنایع اداره صمت ایلام ادامه داد: گرانترین نوع شن و ماسه قیمت ۹۲ هزار تومان که با ارزش افزوده مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است و سایر شن و ماسه شامل شکسته، بیس، نخودی قیمت‌های پایین‌تری دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر قیمت، کرایه حمل تا مقصد به آن اضافه می‌شود که اختیار این کرایه در دست تولید کننده یا سازمان صمت نیست و قیمت حمل و نقل توسط راهداری کشور و بر حسب تن کیلومتر تعیین و ممکن است دست مصرف کننده در مناطق دور با قیمت بیشتری برسد.

باج در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قیمت غیر متعارف از مصرف کننده گرفته شده با ارائه فاکتور و سند به بازرسی سازمان صمت مراجعه یا با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

وی افزود: باید قیمتی تعیین شود که از هزینه‌های تولید کننده پایین‌تر نباشد چون وقتی قیمت پایین باشد کارخانه نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و ممکن است تعطیل کند.

معاون امور صنایع اداره صمت ایلام گفت: اگر قیمت شن و ماسه بصورت متعارف تغییر و از طرف سازمان صمت تایید شود مانند سال‌های گذشته به صورت رسمی و قانونی اعلام خواهد شد.

باج در پایان گفت: اکیپ ۴۰ نفره وجود دارد که یکی از وظایف آنها نظارت بر این موضوع است که برای تعدادی از تولیدکنندگان شن و ماسه که قیمت را رعایت نمی‌کنند تشکیل پرونده صورت گرفته است.

مسئولین استان ایلام نسبت به نظارت بر اوضاع مسکن در این شرایط بازار عملکرد ضعیفی دارند که باعث شده اقشار متوسط به پایین استان توانایی خرید مسکن نداشته باشند.

افزایش بی‌رویه قیمت مصالح در استان و عدم نظارت مسئولین ارشد استان و دستگاه‌های متولی بر این وضعیت به گونه‌ای شده که حتی نسل جوان امیدی به تهیه مسکن نداشته باشند و باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این اوضاع اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: شن و ماسه قیمت گذاری عرضه تولید کننده سازمان صمت شن و ماسه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی