Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت با استفاده از فناوری جدیدش اطمینان می‌دهد که می‌تواند دروغ را در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با تجزیه و تحلیل حرکات غیرارادی چشم تشخیص دهد.

به گزارش slashgear، این شرکت پیشنهاد می‌کند که فناوری EyeDirect آن‌ها ۸۶ تا ۸۸ درصد در تشخیص دروغ در یک سوژه انسانی دقیق است. برای استفاده از این فناوری، یک آزمودنی جلوی رایانه می‌نشیند و در یک آزمون خودکار با سؤالاتی شرکت می‌کند که می‌توان به آن‌ها «درست» یا «نادرست» پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش از یک دوربین ردیابی چشم مادون قرمز برای ضبط و تجزیه و تحلیل حرکات چشم استفاده می‌کند.

در هر ثانیه، این تست می‌تواند تا ۶۰ اندازه گیری رفتار‌های غیرارادی چشم را ثبت کند. رفتار‌های غیرارادی چشم شامل تغییرات در قطر مردمک، حرکت چشم، پلک زدن است، اما تشخیص‌ها به این مورد ختم نمی‌شود. هنگامی که ویدیوی حرکات چشم ضبط شد، برنامه داده‌ها را پردازش می‌کند و در کمتر از پنج دقیقه فردی را فریبنده یا راستگو می‌داند.

EyeDetect می‌تواند یک تست ۱۵ دقیقه‌ای به نام Directed Lie Comparison یا یک تست ۳۰ دقیقه‌ای به نام Multi-Isue Comparison Test را اجرا کند. معاینات پلی گراف سنتی می‌تواند از ۹۰ دقیقه تا پنج ساعت طول بکشد و نتایج نهایی تا چند هفته طول می‌کشد. تاد میکلسن، مدیر عامل Converus در مصاحبه‌ای گفت: "شما تلاش ذهنی بیشتری برای دروغ گفتن انجام می‌دهید دانشمندان از آن به عنوان "بار شناختی" یاد می‌کنند تا زمانی که حقیقت را می‌گویید و تغییرات غیرارادی را تجربه می‌کنید. مردمک‌های شما تا ۱۰ میلی متر گشاد می‌شوند. این چیزی است که با چشم غیرمسلح نمی‌توانید ببینید."

مالک شرکت اطمینان می‌دهد که دوربین و نرم افزار ویژه آن می‌تواند رفتار‌های چشمی را که تنها در چند میلی ثانیه اتفاق می‌افتد، تشخیص دهد. این شرکت می‌گوید بیش از ۶۰۰ مشتری در ۵۰ کشور جهان دارند و به ۵۰ زبان کار می‌کنند. این شرکت پیشنهاد می‌کند که راه اصلی تجارتش با سیستم EyeDirect تجزیه و تحلیل افراد برای مشارکت در مصرف مواد مخدر، سرقت، خیانت، قتل، خرابکاری، جاسوسی، تروریسم و سایر رفتار‌های مجرمانه و غیراخلاقی است.

لئونارد ساکس، روانشناس دانشگاه براندیس و کارشناس تحقیقات دروغ یابی گفت: "مردم برای مدت طولانی سعی کرده اند این پیش بینی‌ها را انجام دهند. اما علم در ۱۰۰ سال گذشته پیشرفت چندانی نکرده است. " ساکس افزود: علیرغم اینکه EyeDetect و فناوری پشت آن بررسی نشده است. من هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط حرکات چشم با فریب نمی‌دانم.

واشنگتن پست فاش کرد که ذهن علمی پشت EyeDetect جان کرچر، استاد بازنشسته دانشگاه یوتا است که توسط وزارت دفاع تامین مالی شده و با سیا مشورت کرده است. پیامد‌های اخلاقی و قانونی فناوری تشخیص دروغ و پیامد‌های آن بسیار قابل توجه است. از مجریان قانون گرفته تا شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی، کارشناسان نگران این هستند که آزمایش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است دادگاه‌ها، عدالت و جامعه را به بیراهه بکشاند.

بیشتر بخوانید

آیا فناوری ما را دروغگو کرده؟ باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید دروغ گفتن چشم انسان تشخیص دروغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • فناوری در خدمت جنایت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه