Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری های خارج به نقل از رسانه ها گزارش می دهند که گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا بسودن» و «پرودنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از المیادین؛منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا سوئد» و «پردنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف و پرچم‌های آنها را نیمه افراشته کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی ایران به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: پس از اینکه یونان یک نفتکش ایرانی را که پیش از این مقامات آمریکایی در یونان توقیف کرده بودند، متوقف کرد، ایران دو نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرد و پرچم آنها را نیمه افراشته کرد.

رسانه های ایرانی گزارش دادند که «ایران اجازه بارگیری دو کشتی یونانی را از کشورهای مبدا صادر کرد و سپس هنگام عبور از خلیج در سواحل آن، آنها را توقیف کرد».

تهران تصمیم به «اقدامات تنبیهی» گرفت

رسانه‌های ایرانی پیشتر روز جمعه به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه ایران نوشتند که «ایران نماینده سوئیس در تهران را در اعتراض به مصادره محموله نفت ایران از یک کشتی متعلق به روسیه در نزدیکی یونان توسط ایالات متحده احضار کرد». رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که تهران تصمیم به اتخاذ «اقدامات تنبیهی» علیه یونان به دلیل توقیف یک محموله نفت ایران در سواحل این کشور گرفته است.

سه منبع آگاه دیروز به رویترز گفتند که ایالات متحده یک محموله نفتی ایران را که در کشتی «با مدیریت خدمه روسی» بود، توقیف کرده و افزودند که این محموله «با یک کشتی دیگر به آمریکا ارسال خواهد شد».

ماه گذشته مقامات یونان کشتی پگاس با پرچم ایران را در نزدیکی ساحل جزیره جنوبی اویا توقیف کردند.

روز چهارشنبه سازمان بنادر ایران اعلام کرد که مقامات یونان یک کشتی با پرچم ایران را در سواحل این کشور متوقف کرده و محموله آن با دستور قضایی و با هماهنگی دولت آمریکا توقیف شده است.

سازمان بنادر با بیان اینکه «در حالی که کشتی برای حفظ امنیت مردم و کشتی به سواحل یونان متوسل شد، هیچ گونه همکاری و کمکی دریافت نکرد»، خاطرنشان کرد: «کشتی از محموله خود توسط ارتش تخلیه شد. در اقدامی که نمونه بارز دزدی دریایی است».

در همین حال،روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:  نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه)  2 فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سپاه کشتی های یونان ایران دو نفتکش نفتکش یونانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس