Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس به همراه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی با هدف انجام نظارت میدانی از طرح‌های بخش‌های انرژی و آب به شهرستان‌های استان فارس سفر کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون انرژی مجلس در ابتدای نظارت میدانی خود از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس و منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه اسفند ۹۱ افتتاح شده و روزانه حدود ۶ هزار بشکه نفت تولید می‌کند. نفت سروستان و سعادت آباد به دلیل API بالا نفت سبک محسوب می‌شود و جزو نفت‌های مرغوب است. تعداد چاه‌های موجود در منطقه ۱۶ حلقه است که در حال حاضر ۱۴ حلقه از آن‌ها در حال تولید نفت هستند.

او گفت: هدف از نظارت‌های میدانی بازدید فنی و تخصصی از پروژه‌های در حال اجرا در کشور است و بعد از هر بازدید میدانی در وزارتخانه‌های مختلف با حضور بالاترین رده‌ها جلساتی برای پیگیری مصوبات مربوط به این نظارت‌های میدانی برگزار می‌شود.

حسنوند گفت: همچنین کمیسیون انرژی مجلس با دعوت از مسئولان ذیربط موضوعاتی را که در بازدید‌ها منعکس شده را پیگیری می‌کند و بخشی از این مشکلات را می‌توان در جریان قانونگذاری یعنی تصویب قانون بودجه و برنامه توسعه رفع کرد.

او به ظرفیت‌های این منطقه اشاره و گفت: باید دولت و مجلس به این ظرفیت کمک کنند تا مدیران این مجموعه بتوانند برنامه‌های خود را محقق کنند.

 رئیس کمیسیون انرژی مجلس به ضرورت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نفت یادآور شد: جلسه‌ای با وزیر نفت دو هفته پیش در این زمینه داشتیم؛ هر جا که نفت باشد مردم توقع دارند موضوعات مربوط به آب، برق، بهداشت، بیمارستان، مدرسه، مسجد و دیگر نیاز‌های منطقه‌ای تأمین شود. طی صحبتی که با وزیر نفت داشتم تاکید شد که مدیران این وزارتخانه باید با مردم تعامل منطقی در این زمینه داشته باشند.

حسنوند گفت: در بحث اشتغال و مسئولیت اجتماعی می‌توان بخشی از مشکل را از طریق تعامل مدیران منطقه‌ای و وزارتخانه حل کرد.

حسین حسین زاده نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این جلسه گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی دومین شرکت تولیدکننده گاز است ومسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی و زاگرس جنوبی باید بیشتر تمرکز خود را بر روی توسعه و نگهداشت میدان، جمع آوری گاز‌های فلر و انجام مسئولیت‌های اجتماعی قرار دهند.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های سروستان و کوار، شهرستان‌های محرومی هستند و باید عایدی آن‌ها از نفت این منطقه افزایش یابد.

رمضانعلی سنگدوینی عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این جلسه گفت: باید مسئولیت‌های اجتماعی انجام شود؛ مردم نسبت به اجرای این مسئولیت‌ها امیدوار هستند.

او گفت: باید علاوه بر اینکه باید به مجموعه‌های نفتی کمک کنیم این مجموعه‌ها نیز باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را به درستی انجام دهند تا امیدواری در مردم ایجاد شود.

محمدطلا مظلومی آبرزگه عضو کمیسیون انرژی در این نشست گفت: بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی متوجه وزارتخانه است که این مجموعه پتانسیل و ظرفیت‌های مناسبی دارد و علاوه بر اینکه باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد وزارتخانه نیز باید به این امر مهم توجه کند.

همچنین مجید ناصری نژاد عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از نگرانی‌هایی که ما در دولت قبلی با آن روبرو بودیم مربوط به روی زمین ماندن کار‌ها به بهانه تحریم بود و ما معتقدیم با وجود تحریم‌ها می‌توان به امور مهمی مانند توسعه میادین و مهار گاز‌ها رسیدگی کرد که دولت باید تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرد.

او به بازدید از نمایشگاه نفت و گاز اشاره و گفت: صنعتگران و فعالان این حوزه‌ها هنوز نگرانند چرا که معتقدند هنوز از ظرفیت آن‌ها استفاده نشده که باید با اعتماد به توان داخل در ساخت ابزارآلات به رفع این نگرانی کمک کرد.

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس هم با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت گاز فلر گفت: متأسفانه برخی مجموعه‌ها نسبت به پتانسیل این گاز بی‌توجه هستند که باید نسبت به توجه به این پتانسیل تجدیدنظر صورت گیرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست گفت: باید پروژه‌های معطل مانده تکمیل شود و در حال حاضر در این مجموعه‌ها مدیران فعالی مشغول به کار هستند که انتظار می‌رود از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسئولیت های اجتماعی کمیسیون انرژی مجلس مسئولیت ها مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) صحن مجلس با جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی» موافقت کردند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره این جدول، توضیح داد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع این جدول، جدول شفافیت است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

کد خبر 6092911 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع