Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق درباره فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در نیجریه و شیوع آبله میمون از این کشور شد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق درباره فعالیت ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی در نیجریه که معتقد است آبله میمون از آنجا شروع شده، است.

«الیگور کریلوف» فرمانده نیروهای حمایت از حملات شیمیایی و بیولوژیکی وابسته به نیروهای مسلح روسیه گفت: «بر اساس گزارش منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، سویه غرب آفریقای آبله میمون از نیجریه شروع شده، جایی که آمریکا زیرساخت‌های بیولوژیکی در آنجا دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دست کم چهار آزمایشگاه بیولوژیکی وابسته به واشنگتن در نیجریه وجود دارد.

این مقام روس از سازمان جهانی بهداشت خواست تا به تحقیق درباره فعالیت آزمایشگاه‌هایی که آمریکا در ابوجا، وزاریا و ولاگوس نیجریه دارد پرداخته و نتایج آن را به اطلاع جامعه جهانی برساند.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشورهای انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت آبله میمون واشنگتن سازمان جهانی بهداشت وزارت دفاع روسیه روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بعد از دبیرکل سازمان ملل، روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه درخواست کرد تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی یافت‌شده در نوار غزه بعد از هجوم زمینی صهیونیست‌ها، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: «یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن لازم است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تعیین فوری بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه به منظور مشخص شدن شرایط مرگ صدها فلسطینی شده بود.

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند