Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اوکراین وارد چهارمین ماه جنگ می شود و همکاران ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان هستند، زیرا خصومت ها در استان های شرقی، به ویژه در لوهانسک و دونتسک، تشدید شده اند.

وی افزود: حملات هوایی، موشکی و گلوله باران همچنان در مناطق مختلف اوکراین  گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاران بشردوستانه ما می گویند که شهر خارکف در شرق اوکراین  که اخیراً آرام بود، دیروز گلوله باران شد.

در دو روز گذشته، استان مرکزی دنیپروپتروفسکا، استان سومسکا شمالی، و استان‌های میکولایوسکا و زاپوریزکا جنوبی نیز هدف قرار گرفته‌اند که منجر به تلفات غیرنظامی و آسیب به زیرساخت‌های غیرنظامی شده است.

ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه که خواهان حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی است عمل کنند و اجازه عبور سریع و بدون مانع کمک های  بشردوستانه پایبند باشند تا غیرنظامیانی که به این کمک ها نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد تحولات اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد تحولات اوکراین روسیه سازمان ملل متحد تحولات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟