Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در سخنانی در  آکادمی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: اقدامات پوتین با هدف بی طرف کردن تمام اروپا مانند فنلاند انجام شد اما در مقابل باعث شد تا تمام اروپا به ناتو جذب شود.

بایدن مدعی شد که سیاست خارجی دولت او "بر پایه قدرت همکاری با متحدان و شرکا ساخته شده است."

او همچنین به فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی دریایی آمریکا گفت با وجود اینکه روسیه از پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان استفاده می‌کند، قوی‌ترین ابزاری که آمریکا در اختیار دارد شبکه بی‌نظیری از اتحادهای جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن تصریح کرد: همه چیز به سرعت در حال تغییر است. ۱۰ سال آینده دهه تعیین کننده این قرن خواهد بود زیرا یک دهه آینده چگونگی جهان و ارزش‌های آن را نه تنها  برای آینده نزدیک بلکه برای نسل‌های آینده شکل خواهند داد.

وی سپس تصویری از وضعیت کنونی جهان ترسیم کرد و به جنگ در اوکراین، نیروهای آمریکا در اروپا برای حمایت از متحدان ناتو و رفتار چین در منطقه هند و اقیانوسیه اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنان  ولادیمیر پوتین  همتای روس خود را به دلیل "جنگ  بی رحمانه در اوکراین" مورد انتقاد قرار داد و او را متهم به تلاش برای از بین بردن فرهنگ اوکراین کرد.

بایدن گفت: پوتین نه تنها در تلاش است اوکراین را تصرف کند، بلکه می خواهد فرهنگ و هویت مردم اوکراین را از بین ببرد و به مدارس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و موزه‌ها  حمله می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا  جنگ اوکراین را "حمله مستقیم به اصول اساسی نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون" خواند.

در  حال مقابله با چین هستیم 

بایدن با اشاره به رفتار چین مدعی شد دولت آمریکا درحال مقابله با رفتار خصمانه چین است. او مدعی شد که آمریکا خواهان  منطقه هند و اقیانوسیه "آزاد و مستقل" است.

رئیس جمهوری آمریکا به شی جین پینگ رئیس جمهوری چین اشاره و ادعا کرد: ما در یک مبارزه جهانی بین نظام های خودکامه و دموکراتیک زندگی می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا  گفت: زمانی که شی جین پینگ برای تبریک به من پس از انتخابات تماس گرفت، گفت که در قرن ۲۱ دموکراسی ها ناکارآمد هستند و نظام های خودکامه  جهان را اداره خواهند کرد. همه چیز به سرعت در حال تغییر است. دموکراسی ها نیاز به اجماع دارند و این امر زمان می برد. اما  او اشتباه می کند.

پیش از این ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به قدرت پکن و بیان این ادعا که کشورش به دنبال جنگ سرد با چین نیست، گفت که به رغم جنگ اوکراین، چین همچنان بزرگترین چالش برای نظم جهانی است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی درباره سیاست های دولت بایدن درباره چین در دانشگاه جورج واشنگتن اعلام کرد که  وزارت امور خارجه این کشور در حال ایجاد نهادی به نام «خانه چین» برای هماهنگ کردن سیاست‌ها در ارتباط با مناطق و موضوعات مختلف در خصوص چین است.

بلینکن همچنین تاکید کرد که اولین بخش از راهکار دولت آمریکا برای مقابله با چین، سرمایه گذاری در نوآوری و صنعت این کشور است. او از کنگره آمریکا خواست بودجه تحقیق و توسعه در زمینه های هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و محاسبات کوانتومی را افزایش دهد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنا در حال بررسی ادغام قوانینی با هدف افزایش سرمایه گذاری در داخلی آمریکا برای رقابت با چین در عرصه جهانی هستند که  قانون نوآوری و رقابت آمریکا نامیده می شود.

بلینکن از کنگره خواست تا "قانون را برای امضا به رئیس جمهوری ارسال کند." وی ادعا کرد: همانطور که بایدن گفته است، حزب کمونیست چین علیه این قانون لابی می کند.

برچسب‌ها ناتو جو بایدن تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناتو جو بایدن تحولات اوکراین ناتو جو بایدن تحولات اوکراین رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند