Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه "شهاب" فلسطین، برهوم همچنین افزود: برنامه شبکه الجزیره حامل این پیام روشن به ملت فلسطین در سایه تهدیدات صهیونیستی برای انجام راهپیمایی پرچم بود که گردان‌های القسام اراده و توان پایان دادن به جنگ را با تمام قدرت دارا هستند و این منشأ اطمینان ملت ماست.

وی گفت که تهدید صهیونیست‌ها همچنین اعتباری در برابر حکمت تجهیزات القسام ندارد که به لحاظ امنیتی و نظامی پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قدس را خط قرمز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین و بازی صهیونیست‌ها با آتش دانست و افزود: گردان‌های القسام (درصورت این که اسرائیل دست از پا خطا کند) آماده بوده و توان مقاومت بسیار زیاد است.

برهوم تصریح کرد: ساکنان ما در قدس در میدان نبرد، هرگز تنها نخواهند بود و پیام امروز برنامه الجزیره نشان داد که فلسطین دارای جبهه متحد علیه اشغالگران صهیونیستی است که باید در مقابله با آنها شعله ور شود.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: اگر اشغالگران صهیونیست بخواهند در روزهای آتی دست به حماقت جدیدی بزنند، یک معادله جدیدی بر آنها تحمیل خواهد شد و گروه‌های مقاومت در محور قدس متحد و یکپارچه هستند.

سخنان برهوم ساعاتی پس از آن بیان می شود که محمد السنوار یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس جمعه شب در برنامه‌ای که از شبکه الجزیره قطر پخش شد،  فاش کرد که آخرین حمله گروه های مقاومت که رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ شمشیر قدس کرد، شامل شلیک ۳۶۲ موشک به سرزمین‌های اشغالی بود.

جرقه جنگ ۱۱ روزه شمشیر قدس در اثر حوادثی که از آوریل سال ۲۰۲۱ در محله شیخ جراح و مسجد الاقصی در حال وقوع بود، زده شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی برای عملیات خود در این جنگ، نام شمشیر قدس را انتخاب کردند، در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را "نگهبان دیوارها" نامید.

به گفته منابع اسرائیلی، در طول این جنگ ۱۱ روزه، گروه‌های مقاومت بیش از چهارهزار موشک به سمت شهرهای جنوب و مرکز اراضی اشغالی شلیک کردند که به گفته منابع اسرائیلی، ۱۲ اسرائیلی کشته و حدود ۳۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، این جنگ بیش از ۲۰۰ شهید فلسطینی و هزاران زخمی برجای گذاشت، وخامت اوضاع اقتصادی ساکنان نوار غزه را تشدید کرد و بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۷۹ میلیون دلار خسارت برجای گذاشت.

برچسب‌ها اسرائیل جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین اسرائیل جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین گردان های القسام گروه های مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا

 سخنگوی حماس امروز (یکشنبه) ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «جهاد طه» در این باره گفت: این اخبار عاری از صحت و ساختگی است و با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی، منتشر می شود.

وی افزود: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که «خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه روز پنجشنبه گفت: در حال مذاکراتی جدی برای رسیدن به آتش‌بس دائمی و توافقی جدی و حقیقی برای مبادله اسرا هستیم.

الحیه گفت: ما نمی‌خواهیم اسرای صهیونیست را نزد خود نگه داریم و برای آزادی آن‌ها در چارچوب توافق و مذاکرات جدی، کاملا قاطع هستیم.

وی با بیان اینکه عدم پیشرفت مذاکرات تا این لحظه به خاطر سرسختی رژیم صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و واسطه‌ها به پیشنهادات مطرح شده هستیم.

نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه، خاطرنشان کرد: مشکل حقیقی، عدم موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس و خروج از نوار غزه است. رژیم صهیونیستی با طرحی پیشنهادی برای آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۰ اسیر محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی مخالفت کرد.

الحلیه همچنین گفت مقاومت فلسطین بدون توقف جنگ و خروج نیروهای صهیونیست از غزه، هرگز اسرای صهیونیستی را آزاد نخواهد کرد.

در همین راستا «طاهر النونو» مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز یکشنبه شب اظهار کرد که مقامات رژیم صهیونیستی برای انجام توافق مبادله اسرا جدی نیستند.

النونو افزود: رژیم اشغالگر همچنان موضوع آتش بس کامل و موضوع بازگشت آوارگان را نمی‌پذیرد و این منجر به توافق نمی‌شود.

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، افزود: افراد با نفوذ در کابینه رژیم اشغالگر در مورد دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند.

وی اضافه کرد: تنها دستاورد (رژیم) اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و آنها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • تصویر سخنگوی گردان‌های القسام در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین