Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@19:15:30 GMT

موزه آینده دبی؛ دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۰۹۶۷

موزه آینده دبی؛ دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد

موزه آینده دبی، دریچه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد است و یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai)، یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر توریستی است. افتتاح این مکان زیبا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاد و در بیست‌ودوم فوریه ۲۰۲۲ درهای موزه آینده به روی عموم باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل ظاهری موزه آینده دبی چگونه است؟

دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان است. به همین منظور مسئولان شهری تلاش می‌کنند تا مکان‌های جدید و متفاوتی را برای جذب گردشگران ایجاد کنند. موزه آینده، بازدیدکنندگان را یک قدم به آینده نزدیک‌تر می‌کند و دروازه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد است. باشکوه‌ترین ساختمان دبی، ظاهری شبیه به چشم دارد که نمایانگر چشم‌انداز آینده شهر دبی است. اولین مجمع آینده دبی نیز قرار است در تاریخ دهم و یازدهم اکتبر در موزه آینده برگزار شود.

موزه آینده دبی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

موزه آینده، تجربه جهان باز در یک محیط قهرمانانه را برای کودکان سه تا ۱۰ ساله فراهم می‌کند. این موزه شامل سه بخش اصلی تپه سبز، ساختمان و قسمت تو خالی است. تپه سبز، ویژگی‌های زمین نظیر استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در زمان، مکان و تاریخ را نشان می‌دهد. قسمت تو خالی، نمایانگر نوآوری و ابتکار است؛ فضای بیضوی شکل نمادین که آینده نانوشته را به تصویر می‌کشد.ساختمان بالای تپه نیز بشر را با تمام توانایی‌ها، قدرت و ذوق هنری برای ایجاد بنایی که با محیط اطراف او هارمونی دارد، به نمایش می‌گذارد.

تجربه زندگی آینده در موزه مدرن دبی

موزه آینده دارای یک کتابخانه DNA است که در آن می‌توانید درباره تغییرات آب و هوا و راهکارهایی برای تبدیل‌کردن جهان به مکانی بهتر برای زندگی، مطالعه کنید. در این موزه بیش از هزار شگفتی طبیعت برای تحقیق وجود دارد.

همچنین در این موزه، یک ایستگاه فضایی وجود دارد که در آن می‌توانید به طور مجازی به ۶۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین سفر کنید و مطالب زیادی در مورد زمین، ماه و انجام کارهایی برای توسعه آینده بیاموزید.

موزه آینده دبی؛ مکان دوستدار محیط زیست

۸۰ گونه گیاهی درپارک اطراف موزه دبی وجود دارد که مجهز به سیستم‌های بازیافت آب و آبیاری خودکار مجهز است. برق مورد نیاز این موزه مدرن از طریق چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی و به وسیله یک ایستگاه متصل به ساختمان که با اداره آب و برق دبی همکاری دارند، تولید می‌شود. موزه آینده دبی بالاترین امتیاز ساختمان‌های سبز جهان را دریافت کرده است.

کد خبر 578017

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان کشورهای جهان کشورهای عربی جاذبه های گردشگری جاذبه های گردشگری جهان بازدید از جاذبه های گردشگری دبی موزه برترین موزه های جهان بهترین موزه های جهان صنعت گردشگری گردشگری شهری گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال از دریچه فان؛ کیم مین جائه مقابل رئال مادرید

فقط برای سرگرمی

تنها در اتوبوسی که همه هوادار رئال مادرید هستند

کیت مخصوص بایرن برای دیدار مقابل رئال مادرید حامیان رئال مادرید مقابل حامیان بایرن مونیخ آقای "توپ طلا را به او بدهید" در بازی های این فصل لیگ قهرمانان بلینگام بدون گل جیمی واردی در سال 2014 قهرمان چمپیونشیپ شد، در 2016 قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد، به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم رسید، قهرمان اف ای کاپ شد، قهرمان کامیونیتی شیلد شد، بیش از 100 گل در لیگ برتر ثبت کرد، به دسته پایین تر سقوط کرد و "دوباره" قهرمان چمپیونشیپ شد. تمام این ها در دورانی بود که هری کین هیچ جامی به دست نیاورد. 

خلق موقعیت: 0

شوت: 0

های فایو: 11

کیم مین جائه مقابل رئال مادرید:

تونی کروس مقابل بایرن مونیخ:

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • فوتبال از دریچه فان؛ کیم مین جائه مقابل رئال مادرید
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است