Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمریکا در راستای افزایش تقابل با چین قصد دارد مانع استفاده اپ استورهای اپل و گوگل از یوان دیجیتال چین شود.

بر اساس این طرح، که روز پنجشنبه منتشر شد شرکت‌های آمریکایی که فروشگاه‌های اپلیکیشن را در اختیار دارند یا کنترل می‌کنند، «نباید هیچ برنامه‌ای را در فروشگاه‌های برنامه [خود] در ایالات متحده پشتیبانی کنند که تراکنش‌های مبتنی بر یوآن دیجیتال یا e-CNY را پشتیبانی کرده یا فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" این طرح توسط سناتورهای جمهوری خواه تام کاتن، مارکو روبیو و مایک براون ارائه شده است.

بنابراعلام دفتر کاتن، یوان دیجیتال می‌تواند به دولت چین امکان دهد«تمام تراکنش‌های شبکه ای را به صورت آنی مشاهده کند و این مساله حریم خصوصی و امنیت کاربران آمریکایی که به این شبکه می‌پیوندند را برهم می زند».

این اقدام پس از آن صورت گرفته که وی چت، یک اپلیکیشن پیام رسانی و پرداخت متعلق به شرکت تنسنت چین با بیش از 1.2 میلیارد کاربر، اعلام کرد پشتیبانی از یوان دیجیتال را در اوایل سال جاری آغاز خواهد کرد. علی پی، برنامه پرداخت بسیار محبوب متعلق به گروه انت در چین نیز ارز دیجیتال را می پذیرد. هر دو برنامه در فروشگاه های آنلاین اپل و گوگل موجود هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اپل گوگل ارز دیجیتال وی چت کنگره حکمرانی نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است