Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@10:47:30 GMT

آغاز سم‌پاشی درختان شهری زنجان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۱۲۶۸

آغاز سم‌پاشی درختان شهری زنجان

شهردار زنجان از آغاز سم‌پاشی، تغذیه درختان و درختچه‌های سطح شهر به مدت یک ماه خبر داد.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شیوع برخی آفات گیاهی رایج شامل انواع شته‌ها از جمله شته‌های خونی معمولاً در این برهه از سال اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: این موضوع همواره موجب تضعیف درختان و بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز نشان داد که جمعیت این آفات در حال افزایش است، از این رو برنامه سم‌پاشی و تغذیه درختان فضای سبز به مدت یک ماه آغاز شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه سم‌پاشی درختان از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: چهار اکیپ سم‌پاشی در چهار منطقه با مدیریت و نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز به صورت همزمان فعالیت خواهند داشت و مسیرهای سم‌پاشی به صورت روزانه و به تفکیک مناطق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فیروزفر تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود همکاری‌های لازم را با عوامل شهرداری در خصوص پارک نکردن خودروها به‌ویژه خودروهای حامل مواد غذایی در مسیرهای سم‌پاشی داشته باشند.

وی گفت: بسته بودن درب و پنجره‌های مشرف به مسیرهای سم‌پاشی و فعالیت نکردن واحدهای تجاری به‌ویژه واحدهای فروش مواد غذایی در ساعات اعلام شده در مسیرهای سمپاشی ضرورت دارد و انتظار می‌رود شهروندان و اصناف همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 578081

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیروزفر شهردار زنجان سم پاشي درختان شهر فصل گرما حشرات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری پروژه های شهری سمپاشی درختان سم پاشی درختان شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری زنجان شهردار زنجان درختان شهري زنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه‌ها یا دستک‌های خطرآفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده است تا به‌آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  •  اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند