Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن اسماعیلی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند شهرداری ها در مسیر ارائه خدمات به شهروندان، اظهار کرد: رشد روز افزون شهرنشینی، هزینه شهرداری ها را با افزایش مواجه کرده و از طرفی اتکای بیش از حد منابع شهرداری ها به جرائم و عوارض موجب عدم پایداری در تامین منابع مالی و در نتیجه کمبود اعتبارات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را در پی دارد و همین موضوع اجرای اکثر طرح ها و برنامه های شهری را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افزایش حجم زیاد تقاضا برای خدمات شهری، شرایط کار برای متولیان امور شهری را در این شرایط دشوار کرده و بر همین اساس امروزه توجه به راهکارهای فعال برای تامین منابع مالی جدید برای شهرداری ها بیش از پیش احساس می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: هرچند منابع مالی شهرداری ها به شکل های مختلف قابل حصول است اما همه آنها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نبوده و شهرداری ها نیازمند منابع جدید پایدار، مستمر و قابل وصول هستند تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌های رو به تزاید خود باشند.

مدیرکل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: تجربه شهرداری های پیشرو در زمینه شیوه کسب درآمد و تامین هزینه های شهر حاکی از انجام مطالعات گسترده در زمینه های دستیابی به راهکار های کارآمد برای تامین منابع درآمدی جدید است.

وی گفت: به منظور برون رفت از وضع موجود، شایسته است تا ظرفیت های محلی موجود در محدوده و حریم شهر برای ایجاد درآمد پایدار را شناسایی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در حوزه های بودجه و سرمایه گذاری اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهرداری ها درآمد پایدار شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان انجام شده است.

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان است.

وی افزود: پس از ایجاد ایست‌کارها، رفاهیات کارگران نیز در اولویت قرار گرفت و در اولین قدم در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی مانند شیراز، اصفهان و قشم سوییت‌ها و مهمانسراهایی برای آنان در نظر گرفته شده است تا با کمترین هزینه در آنها اقامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: همچنین بسیاری از خدمات رفاهی در سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف با تخفیفات ویژه‌ای برای آنان درنظر گرفته شده است.

کد خبر 749614

دیگر خبرها

  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند