Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درخصوص اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت پزشکی اظهار داشت: درخصوص بحث افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی از لحاظ تعداد سرانه جمعیت پزشکی به ازای هر ۱۰ هزار ایرانی ۱۱ پزشک داریم که این موضوع پاسخگوی نیاز درمان و بهداشت کشور نیست و لازم بود افزایش ظرفیت داشته باشیم، هم در پذیرش پزشکان عمومی هم در دوره تخصص.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسوولان در زمان مطرح شدن بحث افزایش ظرفیت اعلام می‌کردند که زیرساخت مناسب وجود ندارد و این موضوع برای چندین سال متوالی تکرار شد، در همین راستا تصمیم بر این شد تا افزایش ظرفیت صورت گیرد تا وزارت بهداشت مجبور به ایجاد زیرساخت شود. انحصار پزشکان یکی از دلیل مخالفت‌ها بود و بارها هم تاکید کرده‌ایم که وجود انحصارطلبی در علوم پزشکی باید شکسته شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت  با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را تصویب کرده و کمیسیون اصل نود نیز به دنبال افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است افزود: وزارت بهداشت راهی جز اجرای قانون ندارد، ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی حدود ۸۰۰۰ نفر بوده است که به ۹۶۰۰ نفر افزایش یافته است و سالانه نیز باید ۲۰ درصد به این ظرفیت افزوده شود.

امرایی تصریح کرد: با این افزایش ظرفیت کمبودها رفع نخواهد شد بلکه به کشورهای درحال توسعه از نظر ظرفیت پزشکی نزدیک خواهیم شد اما امکانات درمانی و آزمایشگاهی نیز همگام با این افزایش پزشکان باید گسترش یابد. سازمان برنامه و بودجه در اقدامی خوب با تامین بودجه برای زیرساخت لازم موافقت کرده است یعنی به میزانی که ظرفیت افزایش پیدا کند بودجه‌ای برای آماده شدن زیرساخت ها مثل آزمایشگاه، کلاس و هزینه استادان در نظر گرفته شود. افزایش ظرفیت قطعی است و از کنکور امسال ۹۶۰۰ نفر ظرفیت پزشکی به غیر از ظرفیت دندانپزشکی و داروسازی خواهیم داشت یعنی درصد موفقیت داوطلبان رشته تجربی برای پذیرش در رشته پزشکی افزایش خواهد یافت اما موضوع افزایش رشته دندانپزشکی و داروسازی در این مصوبه نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش ظرفیت پزشکی داوطلبان رشته تجربی افزایش ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟