Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ولی الله داوود آبادی با بیان اینکه بلاتکلیفی‌ها و مشکلات ناشی از اجرای طرح درج قیمت تولید کننده در بهمن ماه خرید شب عید تولیدکنندگان آبمیوه را با کاهش مواجه کرد، گفت: البته بعدا این مشکلات تا حدودی برطرف شد. یکی از مشکلات این بود که با توجه به اینکه قیمت درج شده روی محصول با قیمت نهایی مصرف کننده متفاوت بود، باعث تردید خریدار شده بود و در مواردی بین فروشنده و خریدار بحث و مشاجره ایجاد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بعد از مدتی مقرر شد قیمت تولید کننده و مصرف کننده همزمان درج شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سود بنکدار و خرده فروش مشخص شده، تصریح کرد: بهتر بود ابتدا در این رابطه آموزش همگانی ارائه می‌شد. به طور کلی درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده طرح خوبی و در راستای حمایت از مصرف کننده است که امیدواریم با یک سیستم اصولی پیش رود تا تولید کننده مجبور نباشد برای فروش محصولات خود دست به دامن جایزه دادن و فروش اجباری شود و با ایجاد فضای رقابت سالم، هر کس به سود منطقی برسد.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان اینکه طبق قانون سود قانونی تولید کننده ۱۷ درصد است، اظهار کرد: تولید کنندگان مجازند ۰.۵ درصد هزینه تبلیغات کنند. اما اگر شرکتی بخواهد بیش از این برای تبلیغات خرج کند اجازه ندارد از ۱۷ درصد بیشتر سود بگیرد بلکه باید از همان مقدار قانونی خرج کند.

آبمیوه، اولویت افراد کم درآمد نیست

داوود آبادی با اشاره به اولویت بندی مسائل اقتصادی در خانواده، تصریح کرد: آبمیوه معمولا در اولویت افراد کم درآمد نیست و شرایط اقتصادی فعلی هم بر حجم مصرف تاثیر گذاشته است. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که ایرانی‌ها میوه تازه را به آبمیوه ترجیح می‌دهند.

به گفته دبیر انجمن صنایع آب میوه و کنسانتره سرانه مصرف آبمیوه در ایران به طور تقریبی بین ۸ تا ۱۱ لیتر در نوسان است. اگر این میزان به ۱۴ لیتر برسد باید همه واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت کار کنند تا درخواست جامعه تامین شود.

وی افزود: سرانه مصرف آبمیوه در ایران در مقایسه با سایر کشورها پایین است و حتی نسبت به برخی کشورهای پرمصرف یک سوم و یک چهارم است. برای مثال سرانه مصرف در اروپا و آمریکا ۳۵ تا ۳۸ لیتر است.

کد خبر 679433 منبع: ایسنا برچسب‌ها گرانی قیمت - میوه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرانی قیمت میوه تولید کننده مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست