Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون فرآیند هدایت تحصیلی، مهلت تعیین شده برای ادارات کل آموزش‌و پرورش استان‌ها جهت تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ۱۰ خردادماه تعیین شده است.

به گزارش قدس آنلاین، «هدایت تحصیلی»، فرآیند ارائه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرایند به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، ‌توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خویش، شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن، به صورت آگاهانه و آزادانه شاخه و رشته‌ تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم هر ساله پس از پایان امتحانات و اعلام نمرات دانش آموزان در تیرماه آغاز می‌شود؛ این در حالی است که فراِیند هدایت تحصیلی برای اعلام ظرفیت رشته‌ها و شاخه‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه از سوی ادارات و مناطق مختلف چندماه زودتر شروع می‌شود و هم‌اکنون نیز در جریان است.  

بر این اساس تا کنون اطلاعیه‌هایی از سوی اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش خطاب به استان‌ها مبنی بر پاسخ‌دهی به نمونه برگ‌های نظرخواهی از دانش آموزان، والدین، دبیران و مشاوران،  ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی در سامانه همگام و فرایند صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی منتشر شده است.

اخیرا و در قالب اطلاعیه شماره ۷ خطاب به روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی استان‌ها خواسته شده است که در تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تسریع کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه‌های شماره ۴ و ۵ هدایت تحصیلی (مبنی بر درخواست تسریع در فرایند صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی سال تحصیلی) و با توجه به دریافت گزارش آماری از پورتال همگام، ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هنوز در برخی از مناطق در پورتال همگام انجام نشده است. لذا با توجه به غیرفعال شدن نمونه برگ‌های تکمیل ظرفیت از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، شایسته است  به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در فرایند صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی، برابر اطلاعیه شماره ۴ نسبت به تکمیل و ثبت ظرفیت در اسرع وقت اقدام شود. ضمنا تاکید می‌شود که این مهلت، به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.» 

بر این اساس، مهلت صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی به منظور تکمیل و ثبت ظرفیت رشته‌های تحصیلی از سوی استان‌ها تا ۱۰ خرداد تعیین و دیگر تمدید نخواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هدایت تحصیلی فرم هدایت تحصیلی کلاس نهمی ها کلاس نهمی ها ثبت ظرفیت رشته های تحصیلی برگ های هدایت تحصیلی ثبت ظرفیت رشته تکمیل و ثبت ظرفیت نمونه برگ دانش آموزان صدور نمونه سال تحصیلی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • دغدغه معلمان باید آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاورد باشد
  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد