Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اثناعشری اظهار کرد: با توجه به بروز بیماری نیوکاسل فوق حاد و همراه با کمپلکس تنفسی در برخی واحدهای پرورش طیور استان نیاز است رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای در دستور کار مرغداران قرار گیرد.

وی افزود: پرورش دهندگان طیور استان مرکزی نیاز است برای کاهش ابتلاء به بیماری نیوکاسل فوق حاد و تلفات نسبت به رعایت تمامی شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای از جمله تزریق واکسن دوگانه نیوکاسل- آنفلوانزا حداکثر تا هفت روزگی، اجرای برنامه‌ریزی واکسیناسیون مناسب بر اساس تیتر گله و مطابق با الگوی مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور در واحدهای پرورشی را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: نظارت بر انجام دقیق برنامه واکسیناسیون اعلامی، استفاده از واکسن روغنی نیوکاسل باید به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری مورد توجه پرورش دهندگان طیور استان مرکزی قرار گیرد.

حسن اثناعشری تصریح کرد: با توجه به عدم اجرای صحیح واکسیناسیون توسط برخی از مرغداران، لازم است عملیات واکسیناسیون زیر نظر مستقیم مسئول فنی بهداشتی با رعایت کامل موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام شود.

وی ادامه داد: افزایش فاصله جوجه‌ریزی در واحدهای درگیر بیماری تا ۴۲ روز، دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده، عدم خروج کود بدون رعایت ضوابط بهداشتی و اخذ مجوز قرنطینه‌ای و نظارت دقیق بر عقیم سازی کود مرغی به خصوص در کانون‌های آلوده و دپوی کود در واحد آلوده حداقل به‌مدت ۲۱ روز از دیگر اقدامات برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان است.

کد خبر 5500769

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور نیوکاسل آنفولانزا H۱N۱ دام و طیور ساختمان متروپل آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک ابادان گرد و غبار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ریزش آوار متروپل آبادان شهید قرنطینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند