Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:02:41 GMT

رتبه اول شاهين شهر در کشت دانه روغني کلزا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۲۵۵۸

خبرگزاری آریا-شاهین شهر ومیمه در استان اصفهان با عملکرد 7 تن در هکتار تولید دانه روغنی کلزا رتبه اول کشوری را در کارنامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شهرستان شاهین شهرو میمه همچنین با 80 هکتار مزرعه  زیر کشت کلزا شش سال متوالی است که رتبه نخست این محصول زراعی را در استان دارد.
مصطفی عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهرو میمه، آنجلیکا، آنیسو،آرشیتکت را از ارقام کشت شده کلزا در این شهرستان برشمرد و  گفت: کشاورزان این منطقه این محصول را به روش های نوین آبیاری بارانی و قطره ای کشت می کنند و در سال های گذشته بهترین رتبه عملکرد تولید این محصول را در کشور کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین شهری ها پیش از این با عملکرد 7 تن کلزا در هکتار نمونه کشوری شدند.
کلزا محصول پر اهمیتی است که کاشت آن علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب ویژگی های مثبتی هم دارد.  از کنجاله  کلزا در تامین علوفه دام استفاده و علاو بر این کشت کلزا سبب اصلاح خاک منطقه می شود.
 از لحاظ اقتصادی نیز کلزا سود مناسبی را برای کشاورزان تامین می کند به ویژه اینکه با افزایش قیمت هرکیلوگرم کلزا به  22  هزار تومن, عملکرد آن اگر در واحد هکتار  3 تن و نیم هم با شد برابر با  6 تن گندم با قیمت جدید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر ومیمه پیش بینی  کرده است  امسال بیش از 300 تن دانه روغنی کلزا از  مزارع کشاورزی این منطقه برداشت شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانه روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد