Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:27:25 GMT

نهمین خانه هلال بافق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۲۶۰۴

نهمین خانه هلال بافق افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به زلزله های اخیر در اطراف معدن چاه گز و  بنا به در خواست مسئولان مجتمع فلات مرکزی و هماهنگی‌های به عمل آمده و برگزاری نشست های لازم، راه اندازی این خانه تصویب شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد امداد و نجات مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: فضای خانه هلال با موقعیت فلات مرکزی ایران جانمایی و رئیس و مسئولان تخصصی نیز برای خانه یاد شده مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از راه اندازی این واحد را آموزش پرسنل و تشکیل تیم‌های امداد و نجات با قابلیت سیار بودن در معادن مختلف، خانه هلال یادشده در این مجتمع معدنی - کارگری شروع به کار کرد.

 تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد به منظور ارتقای فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری و حمایت از زندگی و سلامت افراد جامعه از دیگر اهداف خانه های هلال اعلام شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت خانه‌های هلال در این منطقه سبب آمادگی بهتر و توانمندسازی بیشتر برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه می‌شود تصریح کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمکهای اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا همچنین توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت‌های این خانه هلال است.

وی تصریح کرد : این خانه هلال دارای یک تیم امدادی با تجربه برای زیر پوشش قرار دادن حوادث است و زمینه مشارکت فعال داوطلبان را در خدمات امدادی و بشر دوستانه منطقه معدنی و فراتر از آن در سطح شهرستان فراهم می‌کند.

حرازی زاده خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال، مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات، شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود.

یک خانه هلال نیز تا چند روز آینده در یکی از روستاهای دهستان سبزدشت بافق به بهره برداری می رسد.

سال گذشته سه خانه هلال در حوزه صنعت و معدن، طلاب و کارخانه لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری و مشارکت واحدهای مربوطه، در شهرستان بافق افتتاح شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها خانه هلال افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بافق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه هلال افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خانه هلال افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بافق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: حدود هشت سال قبل در شهرستان حدود ۳۰۰ معلم مازاد داشتیم، اما امروز بیش از ۳۰۰ معلم در بافق کم داریم.

او افزود: کمبود معلم مرد در شهرستان داریم؛ حال چگونه مسئله عفاف و حجاب را باید دنبال کنیم درحالیکه در مدرسه پسرانه معلم خانم درس بدهد؟

حسینی بیان کرد: امروز نیاز ما به معلم بیش از هر نیاز دیگر است و رهبر معظم انقلاب بر افزایش توانمندی معیشتی معلمان تأکید کردند. 

او ادامه داد: زیرساخت را باید آماده کرد تا آموزش و پرورش جاذبه داشته باشد و جوانان به سوی شغل معلمی کشیده شوند. 
خطیب جمعه بافق گفت: تمام ارگان‌های ما نیرو جذب می‌کند، اما آموزش و پرورش نیرو می‌سازد و کسی که می‌خواهد نیرو بسازد خودش باید متدین باشد. 

او تأکید کرد: یک مسئله‌ای باید با جدیت در مدارس دنبال شود، بحث هویت ملی دانش‌آموزان است به این معنی که دانش آموزان به ایرانی بودن خود افتخار کنند. 
حسینی افزود: روحیه انقلابی در آموزش و پرورش باید ایجاد و تقویت شود و هرکسی با زبانش یا قلمش روحیه‌ی انقلابی را در آموزش و پرورش تضعیف کند، خداوند اورا نخواهد بخشید. 

او گفت: دانش‌آموزان ما باید به سوی حرفه آموزی و هنر آموزی سوق داده شوند و آموزش و پرورش نیز به این مسئله بپردازد. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز اول مسئله‌ی تمام دنیا فلسطین است و این جنبش‌های دانشجویی در دنیا و کشور‌های غربی، حقانیت دفاع ایران از فلسطین را نشان می‌دهد. 

او افزود: اسرائیل امروز با بهانه یهود ستیزی، در غزه می‌جنگد، در حالی که ما با یهود مشکلی نداریم، ما با صهیونیست مشکل داریم. 
حسینی گفت: امروز دانش‌آموزان ما باید به صورت عقلانی درک کنند که چرا مرگ بر آمریکا یا ظلم سرکوب این جنبش‌های دانشجویی باید برای دانش‌آموز ما تبیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • معلمی با کوله باری از خاطرات مبارزه با ظلم و ستم
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • «یسنا دیدار» پس از پنج روز پیدا شد+فیلم
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی