Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با این دست فرمان مدیران و تفاهم نامه امضا شده با پیمانکاران و نحوه واریز وجه متقاضیان هیچ امیدی به ساخت مطلوب مسکن در استان ندارم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه شورای تامین مسکن استان روز شنبه به ریاست اعلایی استاندار در سالن شهید امامی قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم گفت: در ساخت مسکن باید هدفمند حرکت کنیم تا دچار چالش و مشکلات گذشته نشویم و امروز وقتی قرار است ۶۰ هزار واحد بسازیم ولی فقط ۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند و این روند اشکال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نباید زمان را از دست دهیم لذا لازم است  کسانی که قادر به تامین هزینه نیستند تعیین تکلیف شوند و همه کسانی که واجد شرایط هستند به همه پیامک داده شود که واریز وجه داشته باشند و اگر در روند کار دچار مشکل شدند و نتوانند واریز را بموقع انجام دهند پولشان بازگردانده می شود.

استاندار گفت: در این طرح بایستی پارکینگ برای هر واحد به صورت روباز و یا مسقف حتما پیش بینی و به متقاضیان گفته شود که در ۱۰ قسط ۴۰ میلیون تومان باید آمادگی  واریز را داشته باشند تا ۳۰۰ میلیون هم تسهیلات دریافت شود. 

وی بیان کرد: پیش بینی ساخت هر مترمربع بین ۵ تا ۷ میلیون تومان تمام می شود اما متقاضیان باید در جریان قیمت تمام شده و براورد هزینه خود قرار گیرند.

اعلایی تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب ایرانی در اولویت باشد. 

وی با انتقاد از فرآیند احداث مسکن دراستان اظهارداشت: با این فرمان در دور باطل قرار داریم و تا مردم پول ندهند این کار پیش نمی رود. 

اعلایی تصریح کرد: با فرآیند موجود و نحوه واگذاری طرحها به صورت پراکنده به پیمانکاران و تکمیل نشدن متقاضیان و واریزی محدود و مانع در پرداخت تسهیلات ازسوی بانک مسکن از اجرای طرح اقدام ملی نا امید شدم و نگرانم فرصت ساخت در فصل مناسب را از دست بدهیم. 

وی گفت: باید هماهنگی بهتری در امور صورت گیرد و بسرعت فرم (ج )افراد مشخص شده و نحوه تامین و واریز وجه از سوی متقاضیان مشخص و اعلام شود و اجرای طرحها شتاب گیرد. 

استاندار قزوین یادآورشد: وقتی قراراست یک پیمانکار مثلا ۵۰۰ واحد بسازد و فقط ۵۰ متقاضی وجه را واریز کرده اند و در سایر  طرحها نیز همین وضعیت را داریم بهتر بود فازبندی کرده و یک مجموعه تایید شده متقاضیان را به یک پیمانکار می سپردیم تا کارها تسریع شود.

وی گفت: با تسریع و هماهنگی در کارها باید درفصل تابستان بتوانیم ساخت و ساز را آغاز کنیم. 

اعلایی از فرمانداران خواست از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زمینهای ناهموار و در مکان نامناسب جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا