Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا پوررجبی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد شناور هفت فروند از این شناورها در اداره تعمیرات و تجهیزات بندر شهید رجایی و دو فروند شناور(لایروب‌های سومار و منصور ) نیز در یکی از مجموعه‌های کشتی سازی استان داک و تعمیرات زیرآبی آنها آغاز شده است.
وی در ادامه به تعمیر اساسی و زیرآبی شناور راهنمابر "هادی یک "اشاره کرد و افزود: این شناور بعد از برطرف شدن نقص پروانه‌های سیستم رانش و هم‌راستاسازی پروانه‌های سیستم مذکور، شافت انتقال قدرت و همچنین تعمیرات بدنه زیرآبی به‌آب اندازی و به طور همزمان شناور راهنمابر هادی سه داکینگ و بر روی زین در خشکی مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوررجبی عمده تعمیرات زیرآبی و اساسی شناور راهنمابر "هادی یک" و "هادی سه" را شامل از آب گیری و داکینگ، خزه تراشی بدنه زیرآبی و شستشوی آن، رنگ زدایی، انجام عملیات ضخامت سنجی بدنه زیرآبی و تعویض ورق، اندازه گیری و بررسی وضعیت شافت و پروانه سیستم رانش و تمیزکاری و لایروبی مخازن برشمرد.  
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جنس بدنه این شناور را آلومینیوم دریایی عنوان کرد و ادامه داد: این شناورها با حدود ۱۷ متر طول، ۴.۶۰ متر عرض، ۲.۳۰ متر ارتفاع و دارای ۱.۲۵ متر آبخور می‌باشد.  
به گفته وی، ماموریت اصلی این نوع شناورها انتقال راهنما به کشتی و بالعکس بوده و در سایر ماموریت‌های مورد نیاز نیز ایفای نقش می‌کنند.  
پوررجبی اضافه کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۲۰ فروند شناور با کاربری‌های مختلف در این اداره کل و دیگر کشتی سازی‌های استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.
عملیات به آب اندازی و از آب گیری (داکینگ و آنداکینگ) گفته می‌شود.

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوب گفت: با برنامه‌ریزی و اقدام‌های شاخص در سال ۱۴۰۲، دوره تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه کاهش یافت و بیش از ۴ میلیارد مترمکعب گاز به تولید این مجموعه افزوده شد.

به گزارش شانا، احمد باهوش در این باره توضیح داد: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی افزود: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالاهای ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

به گزارش شانا، پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی