Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: آنچه در قانون بودجه آمد افزایش ۳ برابری سربازان بود که حداقل حقوق به بیش از ۳ میلیون می‌رسد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراکبا اشاره به رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: در دوره پیشرفت و تعالی قوه قضائیه که به تبع آن ما هم برنامه‌های پیشرفت و تعالی را در سازمان قضایی نیروهای مسلح داریم هدف ادامه دادن همان راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم است که با یک طراحی و برنامه جدید مجدد بسط و گسترش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در راستای اینکه جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتد تمام برنامه‌های خود را معطوف می‌کنیم و اعتقاد بر این است که اگر ما در میدان آموزش تلاش کنیم در میدان مبارزه و جنگ خون کمتری ریخته می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: هر چه سطح آموزش‌ها را بالا ببریم و نیروهای مسلح نسبت به وظایف خود آشنایی بهتری پیدا کنند و نسبت به عواقب ارتکاب به جرم اطلاع داشته باشند در کاهش وقوع جرم تاثیر مضاعف و بسزایی دارد.

پورخاقان تصریح کرد: ارتباط با مردم داریم و مسئولان قضایی ما در استان‌ها با مردم نشست و میزخدمت دارند که به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند و در زمینه آشنا کردن مردم به حقوق شهروندی خود قدم برمی‌دارند.

وی عنوان کرد: روسای سازمان‌های قضایی کشور به حکم رئیس قوه قضائیه یکی از نمایندگان هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در دادگستری‌های استان‌ها هستند که از بازداشتگاه‌ها و مراکز نگهداری افراد بازدید می‌کنند تا همه استانداردهای مربوط به بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها و نسبت به سربازان رعایت شود.

سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی جزو مجموعه‌های کم‌حاشیه استرئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: جمهوری اسلامی به سمت فتح‌الفتوح پیش می‌رودرئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: مردم در جریان اصلاح یارانه‌ها لبیکی به فراخوان‌های دشمنان ندادند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از تلاش‌هایی که نتیجه داد و از مدت‌ها قبل هم سازمان قضایی در آسیب‌شناسی‌ها به دنبال آن بود، شناسایی و اعلام کرده بود و ستاد کل نیروهای مسلح هم در این راستا به دنبال برطرف کردن آن بود پایین بودن حقوق سربازان بود.

پورخاقان بیان کرد: با کمک دولت و مجلس تا حدودی این موضوع برطرف شد و در سال گذشته شاهد افزایش تقریبا 3 برابری حقوق سربازان بودیم از حداقل حقوق‌ها 200 تا 250 هزار تومان به حدود یک میلیون و 100 هزار تومان در سال گذشته رسید که بیش از 4 برابر افزایش پیدا کرد. 

وی عنوان کرد: امسال هم آنچه در قانون بودجه آمد افزایش 3 برابری بود که حداقل حقوق سربازان به بیش از 3 میلیون می‌رسد البته اکنون به سبب مشکلاتی که در تامین بودجه وجود داشت بیش از 2 میلیون به سربازان پرداخت می‌کنند و بقیه آن هم به محض تامین بودجه انجام می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: البته این موضوع حداقل است به عبارتی تا 5 میلیون و 5 و نیم میلیون هم برای سربازان تصویب شده و به عنوان حقوق به آنها در شرایط ویژه پرداخت می‌شود که می‌توان تاثیری حداقلی در اقتصاد زندگی آنها داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح حقوق سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان