Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:36:20 GMT

معاملات بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۳۳۴۸

معاملات بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان بازار سرمایه فروردین ماه امسال بیش از ۲۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال سهام معامله کرده‌اند که خود نسبت به اسفند ماه گذشته صعود ۸۰ درصدی را تجربه کرد.

همچنین بازار سرمایه استان گیلان که فروردین ماه در تعداد سهام معامله شده عقب نشینی کرد، طی ماه گذشته با افزایش نامحسوس معامله ۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۱۵ سهم را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان با افزایش شاخص ها گیلانه ها نیز علاقه بیشتری به فروش سهام نشان دادند، زیرا در این مدت یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۲۴ سهم فروخته و ۹۵۲ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱ سهم خریداری شده‌است.

ارزش سهام خریداری شده نیز از سهم فروخته شده پیشی گرفت که ۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۴۴ سهم در سبد خرید و ۱۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۸۳۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۸۶۳ سهم نیز در سبد فروش قرار گرفت.

معاملات روان و باثبات بازار سرمایه در یک ماه اخیر

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای استان گیلان گفت: بازار سهام در ماه اخیر، معاملات روان و باثباتی را طی کرده و افزایش ارزش معاملات در مقایسه با ثبات حجم سهام، نشان دهنده اطمینان بیشتر از حرکت‌های متعادل بوده ضمن اینکه ریسک بازار را نیز نسبت به گذشته کمتر کرده‌است.

دکتر حافظ محفوظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شرایط پیش بینی می‌شود که نوسانات طبیعی بازار در تعادل و ادامه‌دار باشد.

وی اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا و اسناد خزانه ۹۱۰ بیشترین ارزش معاملات در اردیبهشت ماه در بورس منطقه‌ای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده‌است.

برچسب‌ها رشت گیلان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان بورس رشت گیلان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس منطقه ای تالار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار