Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره منابع طبیعی لرستان با اشاره به لزوم تقویت پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع به دلیل کاهش بارندگی‌ها گفت: اجرای طرح تقویت پوشش جنگل‌ها و مراتع پلدختر، کوهدشت، چگنی و رومشکان با اجرای طرح سامانه‌های سطوح آبگیر در دستور کار دارد. - اخبار استانها -

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر و کمبود بارندگی در کشور و به‌تبع آن استان لرستان، اظهار داشت: امسال بارندگی به میزان کافی وجود ندارد و در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اجرای طرح تقویت پوشش جنگل‌ها و مراتع را با اجرای سامانه‌های سطوح آبگیر در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح تقویت پوشش جنگل‌ها و مراتع می‌تواند نقش مهمی در استفاده بهینه از حداقل بارندگی‌ها داشته باشد، افزود: این امر کمک خوبی در راستای حفظ حیات‌ وحش نیز است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اجرای طرح تقویت پوشش جنگل‌ها و مراتع در شهرستان‌های جنوبی لرستان که کم‌آبی مشهودتر و تابستان‌ها در این مناطق گرم‌تر است، عنوان کرد: بنا داریم در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، چگنی و رومشکان این طرح را اجرا کنیم که در این راستا به میزان 100 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی هر شهرستان به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.

مقابله با بحران «کم آبی» در دستور کار ‌استانداری لرستان قرار گرفت منابع طبیعی و زیستی لرستان در وضعیت «بحران»

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و احتمال آتش سوزی در مراتع و علفزارهای خشک استان، تجهیز و تهیه امکانات و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای حفاظت از جنگلهای استان نیز ضرورت دارد.

سهرابی گفت: 885 هزار هکتار از وسعت استان مرتع و حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار از مساحت آن پوشیده از جنگل است.

انتهای پیام/641/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
سردار  یحيی الهی افزود:در تحقيقات پليسی مشخص شد قاتل با برنامه ريزی از پيش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاريکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شليک گلوله به قتل می رساند و سريعا از محل متواری می شود.
وی افزود:مأموران پس هماهنگی قضايی، با اقدامات ميدانی وشگرد های خاص پليسی وی را کمتر از يک هفته شناسايی و طی يک عمليات منسجم دستگير کردند.
فرمانده انتظامی استان لرستان گفت:متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد که برای سير مراحل قانونی به مراجع قضایی شد .

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه