Web Analytics Made Easy - Statcounter

گسترش تکنولوژی ها در بحث امنیت خانه سرعت بسیار چشم گیری دارد. امروزه همه چیز تغییر کرده است، قفل و کلید های قدیمی جای خود را به اثر انگشت و پسورد داده اند.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، گسترش تکنولوژی ها در بحث امنیت خانه سرعت بسیار چشم گیری دارد. امروزه همه چیز تغییر کرده است، قفل و کلید های قدیمی جای خود را به اثر انگشت و پسورد داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هنوز در کشور ما توجهی به این تکنولوژی ها نمی شود. روش های قدیمی مبارزه با سرقت از منزل نیاز به ترکیب با روش های جدید دارند تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

بحث افزایش امنیت خانه با اینترنت اشیا، بسیار گسترده شده است و ما می خواهیم امروز به آن بپردازیم. بیایید در مورد ویژگی های وسایل هوشمند بیشتر بدانیم:

قفل درب هوشمند اینترنتی

کلید های قدیمی نقص های امنیتی ویژه ای داشتند. بطور مثال با گم کردن کلید می بایست تمام قفل را تعویض می کردید. یا حتی اگر خانه خود را اجاره می دادید، نیاز داشتید بعد از رفتن مستاجران، قفل ها را تغییر دهید.

اما قفل های هوشمند امروزی با اثر انگشت و پسورد کار می کنند. از نظر امنیتی، اثر انگشت خیلی امن تر از کلید است، زیرا کلید ها قابلیت کپی شدن دارند اما اثر انگشت اینطور نیست.

یکی دیگر از خوبی های قفل های هوشمند ارتباط آن ها با موبایل شماست. اینکه شما می توانید از بیرون خانه درب را باز کنید بسیار با اهمیت است. فکر کنید یکی از دوستان شما می خواهد وارد خانه شما شود و شما لازم نیست کلید را برای آن ارسال کنید و یا آن را زیر پادری بگذارید.

مسئله دیگر این است که هر زمان که دزد ها برای باز کردن درب خانه شما تلاش کنند، این قفل ها به شما پیام می دهند و تحرکات مشکوک را گزارش می کنند.

همچنین برای قفل های هوشمند می توانید پسورد های یک بار مصرف و یا تاریخ دار مشخص کنید. این هم یک نکته بسیار مثبت است که شما برای مهمان های خود که از شهر های دیگر می آیند و یا افرادی که قرار است چند روزی در خانه شما کار کنند بتوانید پسورد تاریخ دار ثبت کنید.

اتصال قفل هوشمند با دیگر تجهیزات امنیتی

اتصال و همکاری قفل های هوشمند با دیگر محصولات امنیتی هوشمند نیز نکته بسیار مهمی است. قفل های هوشمند می توانند پس از خروج افراد خانواده، سیستم هشدار حرکتی را روشن کنند. سنسور ها حرکتی در صورت هرگونه حرکت مشکوک در داخل خانه، آژیر ها را به صدا در می آورند.

همچنین اتصال قفل هوشمند به سیستم روشنایی می تواند با خروج شما از خانه، چراغ ها را خاموش کند. همچنین می تواند مصرف انرژی سیستم های سرمایشی و گرمایشی را بطور کامل کنترل کند و به پایین ترین سطح برساند.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم معنی خانه هوشمند همین است. یعنی ارتباط تمام اجزا با یکدیگر در راستای آسایش افراد خانواده.

زنگ درب و یا همان آیفون تصویری هوشمند

یکی دیگر از وسایلی که بواسطه تکنولوژی بالا می تواند امنیت خانه را بسیار افزایش دهد، زنگ درب هوشمند است. آیفون تصویری هوشمند می تواند تصویر افرادی که در پشت درب خانه شما هستند را در موبایل شما نمایش دهد.

اگر شما خانه نباشید و هر کسی زنگ خانه شما را بزند شما می توانید هم تصویر شخص را بطور زنده مشاهده کنید و هم به او جواب دهید.

سارق ها پس از آنکه شک کردند که یک خانه خالی است، یک بار هم زنگ آن را می زنند تا کاملا از موضوع اطمینان حاصل کنند. حالا با یک آیفون تصویری هوشمند، شما تصویر افراد پشت درب را می بینید و به آن ها پاسخ می دهید. این محصولات می توانند از هر شخصی که زنگ درب شما را میزند، فیلم و عکس تهیه کنند و آن را برای شما ارسال کنند.

سیستم روشنایی هوشمند

تکنولوژی سیستم های روشنایی نیز می توانند امنیت خانه را بیشتر از قبل کنند. یکی از شیوه های قدیمی برای فریب سارقین، روشن گذاشتن لامپ است. حالا سیستم روشنایی هوشمند می تواند در ساعاتی که در خانه نیستید تعداد دلخواهی از چراغ های خانه را روشن و خاموش کند تا سارقین را فریب دهد.

همچنین مدیریت میزان روشنایی توسط موبایل شما بسیار کار آمد و مفید است. با استفاده از این تکنولوژی برای روشن کردن چراغ ها در شب نیاز نیست مسیری را در تاریکی راه بروید. این قابلیت برای افراد مسن خانواده بسیار خوب است.

دوربین های هوشمند

با دوربین های هوشمند می توانید در زمان مسافرت، داخل خانه را مشاهده کنید. با برنامه ریزی مشخص این دوربین ها در زمانی که شما خانه هستید خاموش می شوند تا حریم شخصی شما حفظ شود. این دوربین ها با اتصال به سنسور های حرکتی امنیت خانه را دو چندان می کنند. وقتی سارقی به خانه شما وارد شود، سنسور های حرکتی به شما هشدار می دهند و شما از طریق موبایل می توانید داخل خانه را مشاهده کنید. با مشاهده سارقین می توانید به سرعت با پلیس تماس بگیرید و از همسایگان بخواهید با ایجاد سر و صدا باعث ترسیدن سارقین و فرار آن ها شوند. البته که ضبط تصاویر سارقین به پلیس برای یافتن آن ها بسیار کمک می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سارقین منزل امنیت خانه امنیت خانه قفل های هوشمند امنیت خانه اثر انگشت دوربین ها خانه شما کلید ها قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد محمدی، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از شبکه مخابرات و از دسترس خارج شدن خدمات نسبت به ۹۰۰ مشترک و خسارتی قریب به ۴۰۰ میلیون تومان، موضوع شناسایی و دستگیری مجرمین در دستور کار ضابطین قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با دستورات قضائی عوامل انتظامی شهرستان رودبار جنوب اقدام به گشت زنی هدفمند و بررسی دوربین‌های مداربسته منتهی به صحنه جرم کردند و در نهایت دو فرد در این رابطه دستگیر شدند و به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

محمدی، افزود: پس از بازجویی‌ها ردپای یک مال خر در این باره مشخص شد که پس از بازرسی‌های متعدد یک انبار با مقادیر قابل توجهی از کابل‌های مسروقه کشف و ضبط گردید و در نهایت مجرمین با قرارهای صادره قضائی روانه زندان شدند.

کد خبر 6092157

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات+ فیلم
  • ببینید | دستگیری سارقین زورگیر در عملیات پلیس
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد