Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا،‌ امیر اسحاقی، با اشاره به آرامش در بازار تلفن همراه، افزود: بعد رسانه‌ای شدن خبر ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار، شاهد التهاب در عرضه و قیمت آیفون در بازار بودیم؛ البته بعد از تعامل بین دولت و بخش خصوصی این شرایط کنترل و شاهد آرامش به این بازار بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت تامین و عرضه تلفن همراه در بازار را عادی دانست و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت حدود ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است که با احتساب دستگاه‌هایی که از ماه‌های گذشته وارد و روشن نشده‌ بودند فراوانی کالا در سطح عرضه کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: مطابق با اعلام وزارت صمت حجم قابل توجهی ثبت سفارش از ابتدای سال صورت گرفته است و تخصیص ارز برای واردات آتی قابل توجه است و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی بازرگانان برای تامین بازار در ماه‌های آینده صورت گرفته است.

اسحاقی با اشاره به تمهیدات برای جلوگیری از واردات کیفی کالاهای بالای ۶۰۰ دلار به خصوص آیفون، گفت: رفع احتمال موقت یا دائمی واردات آیفون در عمل باعث شد که قیمت‌ این برند به هفته قبل بازگردد و شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ آیفون در ۲ هفته اخیر بودیم.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت درصد واردات کالاهایی مسافری آیفون نسبت به واردات شرکتی افزایشی شد، گفت: در حال حاضر در ثبت سفارش آیفون مشکلی وجود ندارد و شاهد ریزش قیمت این برند در بازار هستیم از این‌رو نیازی نیست خریداران برای خرید آیفون عجله کنند چراکه در هفته‌های آینده این بازار به آرامش خواهد رسید.

به گفته اسحاقی؛ کالاهایی که در بازار عرضه می‌شوند از سمت واردکنندگان برچسب قیمت فروش واردکننده و مصرف‌کننده حک می‌شود و با این قیمت کالا با نرخ منصفانه به‌دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش رویه واردات تلفن همراه از ابتدای سال از طریق مسافری، افزود: در فروردین سال جاری ۲۴هزار و ۵۴۰ دستگاه و در اردیبهشت ۳۷ هزار و  ۱۶۰ دستگاه موبایل مسافری برند آیفون وارد کشور شد که احتمال می‌دهیم بخشی از این واردات با سوءاستفاده از اطلاعات مسافران صورت گرفته است این در حالیست که واردات قانونی این برند توسط شرکت‌ها در دو ماه اخیر با تصمیم وزارت صمت ۳ برابر کاهش پیدا کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با ایجاد تعامل مناسب بین دولت و بخش خصوصی نیاز بازار به سفته بازی و واردات مسافری به بن بست برسد و شاهد آرامش در بازار تلفن همراه مانند ۲ سال گذشته باشیم.

کد خبر 679479 برچسب‌ها شرکت اپل موبایل - کامپیوتر - بازار قیمت - تنظیم بازار گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل موبایل کامپیوتر بازار قیمت تنظیم بازار گرانی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم